رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 635668

چرا انتخاب تخت خواب مناسب اینقدر مهم است؟

وقتی پس از یک روز طولانی از محل کار بر‌می‌گردید، مشتاقانه منتظر خوابیدن در تخت خواب راحت خود هستید. در این شرایط، یک تخت‌ سفت و ناراحت‌کننده یا بیش از حد نرم می‌تواند واقعا ناامید‌کننده باشد. بدن شما نیاز به هشت ساعت خواب راحت دارد تا بتواند برای یک روز دیگر آمده شود. علاوه‌بر این، یک خواب خوب شبانه، شما را سالم نگه‌ می‌دارد.

انتخاب تخت خواب مناسب

اگر شک دارید که برای خرید یک تخت خواب خوب هزینه کنید یا نه، این مقاله را بخوانید. ما در اینجا اهمیت انتخاب تخت خواب مناسب را بررسی می‌کنیم.

بهبود خواب

یکی از مهم‌ترین مزایای انتخاب تخت خواب مناسب، خواب راحت است. فرقی ندارد که بدنه تخت خواب هنگام تکان‌خوردن جیرجیر کند، تشک شما راحت نباشد و یا اندازه تخت کوچک باشد، همه این مشکلات می‌تواند خواب راحت را از شما بگیرد. اما با انتخاب تخت خواب مناسب، می‌توانید خواب خوبی داشته باشید.

طبق مطالعه‌ای که توسط بنیاد خواب انجام شده است، کیفیت پایین خواب منجر به استرس می‌شود که خود می‌تواند باعث سایر مشکلات سلامتی گردد. داشتن یک تخت خواب راحت برای بیدارشدن با ذهنی شاداب ضروری است.

تخت خواب

کاهش کمردرد و بدن‌درد

اگر با کمردرد و یا بدن‌درد بیدار می‌شوید، ممکن است این مشکل به فعالیت بدنی یا روز پراسترسی که داشته‌اید مربوط نباشد، بلکه ناشی از تخت خواب نامناسب باشد. وقتی تخت خواب یا تشک انتخابی شما نادرست باشد، به‌مرور دچار درد شده و یا دردهای شما تشدید می‌شود.

درد عضلات در صبح، کل روز شما را خراب می‌کند. همچنین یکی از دلایلی که افراد دچار کمردرد می‌شوند، تشک و تخت‌خواب بد است. تشک بیش از حد نرم و یا سفت و همچنین بدنه نامناسب تخت خواب، می‌تواند عضلات و اعصاب را تحت فشار قرار داده و منجر به درد مضمن شود. در مقابل، انتخاب تخت خواب مناسب از همه این مشکلات پیشگیری کرده و حتی به درمان آن‌ها کمک می‌کند.

آلرژی کم‌تر

آلرژی توسط چیزهای زیادی ایجاد می‌شود که تخت خواب یکی از آن‌ها است. تشک‌های مصنوعی که از مواد شیمیایی سمی و آفت‌کش‌ها ساخته شده‌اند، در ایجاد آلرژی نقش دارند. علاوه‌بر این، بدنه تخت خواب نیز می‌تواند در آلرژی‌های تماسی و تنفسی نقش داشته باشد. تشکی را انتخاب کنید که با لاتکس ارگانیک دارای گواهی GOLS، بدون پلی اورتان و چسب‌های شیمیایی ساخته شده باشد. به‌علاوه، گواهی‌نامه Eco-institute را بررسی کنید، که تضمین می‌کند تشک عاری از سموم، آلاینده‌ها، بوها و گازهای گل‌خانه‌ای است. در مورد بدنه تخت هم لازم است به این موارد دقت کنید. انتخاب و استفاده از چوب طبیعی، معمولا با کم‌ترین احتمال آلرژی همراه است. اگر بدنه تخت از خرده‌های چوب به هم وصل‌شده و رنگ‌های مضر ساخته شده باشند، ممکن است سبب تشدید آلرژی شود.

کمک به زیبایی و آرامش اتاق

انتخاب تخت خواب مناسب نقش مهمی در آرامش‌بخشی و زیبایی اتاق خواب دارد. بسیاری از افراد قبل از خواب، کتاب می‌خوانند و یک فنجان نوشیدنی میل می‌کنند. انتخاب تخت خواب مناسب که همراه با تجهیزات جانبی مانند چراغ مطالعه و میز کنار تخت است، به شما کمک می‌کند تا به‌راحتی فعالیت‌های آرامش‌بخش قبل از خواب را انجام دهید.

علاوه‌بر این، انتخاب تخت خواب مناسب، اتاق را زیبا کرده و به محل خوبی برای مطالعه، مدیتیشن و حتی نشستن تبدیل می‌کند.

بهبود وضعیت بدنی

تحت خواب‌ها و تشک‌های ارگونومیک، برای حفظ و بهبود وضعیت طبیعی بدن ساخته شده‌اند. آن‌ها از نظر اندازه، ارتفاع، پهنا و جنس با ساختار بدن انسان تناسب داشته و بدون ایجاد آسیب قابل استفاده هستند. علاوه‌بر این تشک‌های ارگونومیک و دارای فوم مموری به‌خوبی زیر بدن و گردن شکل گرفته و کم‌ترین فشار را به عضلات و گردن وارد می‌کنند.

هنگام انتخاب تخت خواب مناسب، لازم است از نظر تناسب ارگونومیک به موارد زیر دقت کنید:

  • بلندی تخت و تشک
  • پهنای تخت و تشک
  • قد تشک و تخت
  • قسمت بالا و پایین تخت
  • جنس تشک
  • میزان نرمی تشک

صرف‌جویی در هزینه

اگرچه انتخاب تخت خواب مناسب در ابتدا می‌تواند هزینه بیشتری داشته باشد، اما در بلند‌مدت تا حد زیادی در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کند. دلیل این کاهش هزینه موارد زیر است:

  • تخت و تشک آن عمر بیشتری خواهد داشت.
  • نیاز به نگهداری و تعمیرات کاهش می‌یابد.
  • به دلیل بهبود وضعیت خواب، وضعیت بدنی و مشکلات عضلانی، هزینه‌های درمان کاهش می‌یابد.

هنگام انتخاب تخت خواب مناسب چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

برای انتخاب تخت خواب مناسب لازم است نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • جنس تخت خواب (چوب، فلز و...)
  • اندازه‌ها و ویژگی‌های ارگونومیک (اتفاع، پهنا، قد و...)
  • ساختار محل قرارگیری تشک
  • انتخاب یک برند مناسب
  • کیفیت ساخت کالا (تشک و بدنه)
  • امکانات جانبی (پاتختی، کشوهای داخل تخت و... )
  • انتخاب یک تشک مناسب
  • انتخاب رنگ‌بندی مناسب با فضای اتاق خواب
  • بررسی قیمت و مقایسه آن با کیفیت

قبل از انتخاب تخت خواب مناسب، سعی کنید روی آن دراز بکشید و چنین بار بلند شوید و دوباره بخوابید تا راحتی تشک، ویژگی‌های ارگونومیک و میزان صدای بدنه را متوجه شوید.

همچنین گارانتی و خدمات پس از فروش را در نظر بگیرید، یک کالا بدون گارانتی و خدمات پس از فروش می‌تواند با خرابی زودرس و عدم پشتیبانی، به‌زودی خراب شود.

بهبود سلامت روانی و عاطفی

خوابیدن روی یک تخت ناراحت‌کننده یا قدیمی ممکن است باعث کم‌خوابی شود. و خواب ناکافی تاثیر بدی بر سلامت روانی و عاطفی دارد. ممکن است باعث خمیازه‌های مکرر شده، بر خلق و خوی شما تاثیر بگذارد و در کل، روز شما را خراب کند.

علاوه‌بر این، ممکن است باعث عملکرد شناختی ضعیف شده و بهره‌وری را کاهش دهد. اما انتخاب تخت خواب مناسب می‌تواند با بهبود خواب، سلامت روانی و عاطفی را بهبود دهد.

خلاصه

انتخاب تخت خواب مناسب، یک اقدام مهم برای پاسداری از خواب راحت است؛ بخشی از زندگی که حدود یک سوم کل آن را دربر گرفته و می‌تواند به‌شکل قابل توجهی بر عملکرد و بهره‌وری فرد در طول روز تاثیر بگذارد. علاوه‌بر این انتخاب تخت خواب مناسب می‌تواند بر زیبایی اتاق، کاهش هزینه‌ها، کاهش آلرژی و بهبود سلامت روان تاثیر بگذارد.

 این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها