رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 635851

اعتراض به اختصاص بودجه جنگی به جای رفاه

ساعت 24 - اتحادیه مرکزی کارگران ایتالیا «USB» در تظاهرات بزرگ علیه دولت ملونی (نخست وزیر) و اختصاص بودجه جنگی وی، به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (WFTU)، تشکل‌های کارگری ایتالیا روز جمعه در اعتراض به سیاست‌های اختصاص بودجه نظامی ایتالیا و کاهش بودجه بخش‌های رفاهی و بازنشستگی به خیابان‌ها آمدند.

اتحادیه مرکزی کارگران ایتالیا «USB» در تظاهرات بزرگ علیه دولت ملونی (نخست وزیر) و اختصاص بودجه جنگی وی، به خیابان‌ها آمدند.

تظاهرات علیه دولت ملونی و اقتصاد جنگی وی باعث شد علاوه بر کارگران عضو اتحادیه‌ها، هزاران دانشجو، معلم و بازنشسته نیز به اعتراضات بپیوندند.

اعتراض به اختصاص بودجه برای تداوم جنگ در اوکراین برای گسترش ناتو، اعتراض برای تداوم حمایت از جنگ علیه مردم غزه و اختصاص منابع نظامی و امنیتی ایتالیا به مردم و طبقات فرودست این کشور، از مطالبات کارگران بود.

مبارزه برای دستمزد، افزایش استاندارد ایمنی در محل کار مانند کشورهای اروپای غربی، افزایش استخدام‌های دولتی، و عدالت در پرداخت حقوق، از جمله مطالبات این معترضان بود.

یکی از نمایندگان معترض گفت: ما باید جنگ را متوقف کنیم، اما همچنین باید جلوی این حرکت اقتدارگرایانه دولت و نژادپرستی آن را بگیریم زیرا دولت راستگرای حاکم جامعه را مسموم کرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها