رفتن به محتوا
کد خبر 636022

آیا بیت کوین تا پایان ژوئن ۲۰۲۴ به ۷۵ هزار دلار خواهد رسید؟

رویدادهای متعددی باعث شده‌اند که غالب پیش‌بینی‌ها از قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴ خوش‌بینانه باشند. از جمله آن‌ها می‌توان به‌هاوینگ (Halving) اتفاق افتاده در این سال و افزایش سازگاری این پلتفرم اشاره کرد.

 

پیش‌بینی قیمت بیت کوین

 خرید بیت کوین در ماه ژوئن (June) می‌تواند سرمایه‌گذاری سودآوری در نظر گرفته شود. انتظار می‌رود که قیمت این ارز تا انتهای ماه صعودی باشد. باتوجه‌به تمام این موارد قیمت ۷۵ هزار دلاری BTC تا انتهای ژوئن دور از انتظار نیست. البته پیش‌بینی دیگری نیز ارائه شده‌ است که در ادامه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

چرا خرید بیت کوین در ژوئن ۲۰۲۴ هوشمندانه است؟

 در ادامه به تمام عواملی که احتمال صعودی بودن بازار BTC را افزایش می‌دهند اشاره می‌کنیم.

چهارمین‌هاوینگ بیت کوین

 هاوینگ فرایندی است که تقریباً هر چهار سال یکبار بر شبکه بیت کوین اتفاق می‌افتد. پس از این فرایند پاداش استخراج BTC به نصف کاهش پیدا می‌کند. به این شکل از افزایش نقدینگی و تورم جلوگیری می‌شود.

 به‌طور معمول پس از این رویداد قیمت بیت کوین در بازه‌های زمانی مختلف روندی صعودی در پیش گرفته است. هاوینگ ۱۹ آوریل (April) ۲۰۲۴ نیز یک موج مثبت و روند صعودی در بازار ایجاد کرد که همچنان حفظ شده است. انتظار می‌رود که این روند تا پایان سال نیز ادامه پیدا کرده و ارزش BTC را افزایش دهد.

افزایش پذیرش بیت کوین در میان شرکت ‌های بزرگ

 در سال جاری BTC توانست محبوبیتی بیش‌ازپیش در میان شرکت‌های بزرگ و تاثیرگذار در اقتصاد جهانی به دست آورد؛ به شکلی که آن‌ها بخشی قابل‌توجهی از سرمایه خود را به خرید و نگه‌داری بیت کوین اختصاص دادند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به تسلا (Tesla) و میکرو استراتژی (MicroStrategy) اشاره کرد.

افزایش مقررات‌گذاری (Regulatory) بیت کوین

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

 مقررات‌گذاری یا به‌اصطلاح رگولاتوری بیت کوین در کشورهای مختلف افزایش پیدا کرده است. این واقعیت توانسته به صعودی بودن قیمت BTC در این سال کمک کند؛ زیرا شرایط پایدارتری برای معامله، نگه‌داری و توسعه در شبکه بیت کوین فراهم کرده است.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین تا پایان ماه ژوئن

 تحلیل تکنیکال نمودار قیمتی بیت کوین نیز تصدیق می‌کند که احتمال صعود ارزش آن در ماه جاری وجود دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهند که BTC توانسته چندین سطح متوسط حرکتی (Moving Average) را بشکند که رشد قیمت آن در ماه ژوئن را محتمل می‌کند.

 همچنین اندیکاتور شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index) نشان می‌دهد که بازار BTC هنوز فاصله زیادی تا حد اشباع خرید (Overbought) دارد. بر همین اساس انتظار می‌رود که قیمت آن در چند ماه آینده نیز روند روبه‌رشد خود را حفظ کند.

در حال حاضر نزدیک‌ترین ناحیه حمایتی بیت کوین ۶۰ هزار دلار است. درصورتی‌که ارزش آن طبق پیش‌بینی‌ها افزایش پیدا کرده و سقف قیمتی پیشین خود (۷۳ هزار دلار) در ماه مارس (March) ۲۰۲۴ را بشکند، ممکن است تا ۱۰۰ هزار دلار نیز رشد کند.

خرید بیت کوین در ژوئن، فرصتی طلایی

 با بررسی شاخص‌ها و ابعاد مختلف می‌توان از BTC انتظار رشد قیمتی قابل‌توجهی را داشت. در سال ۲۰۲۴ رویدادهایی نظیر هاوینگ و افزایش محبوبیت و پذیرش BTC به رشد قیمتی آن در ماه‌های آینده کمک خواهند کرد. از طرفی با تحلیل تکنیکال نیز می‌توان رشد قیمتی آن را محتمل دانست.

 باتوجه‌به تمام این موارد ممکن است قیمت بیت کوین در این ماه به ۷۵ تا ۱۰۰ هزار دلار نیز برسد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها