رفتن به محتوا
کد خبر 636023

تفاوت zaa با ch در چیست؟ نکاتی مهم در خرید آیفون 13

سوالی که باید در همین ابتدا جهت بررسی قیمت آیفون ۱۳ در مدل‌های مختلف پاسخ دهیم، این است که پارت نامبر ZAA به چه معنا است؟

 

موارد بسیار زیادی وجود دارند که در قیمت آیفون ۱۳ تاثیرگذار هستند. یکی از آن‌ها که اهمیت بالایی برای خریداران دارد، پارت نامبری است که این دستگاه هوشمند در آن تولید می‌شود. هرکدام از مدل‌های تولیدشده این موبایل، با یک مدل نامبر به‌وجود می‌آیند.

در انتهای این مدل نام یک عبارت 2 حرفی وجود دارد که به آن پارت نامبر گفته می‌شود. پارت نامبر نشان‌دهنده کشوری است که این محصول برای آن تولید می‌شود. نمونه‌های ZA و CH را باید از پرفروش‌ترین و مهم‌ترین نمونه‌های این موبایل در بازار ایران دانست. همراه ما باشید تا در ادامه تفاوت‌های این 2 پارت نامبر را با هم بررسی کنیم.

پارت نامبر ZAA در گوشی آیفون 13 به چه معناست؟

سوالی که باید در همین ابتدا جهت بررسی قیمت آیفون ۱۳ در مدل‌های مختلف پاسخ دهیم، این است که پارت نامبر ZAA به چه معنا است؟ باید گفت که ZAA یا ZA کدی است که در انتهای مدل نامبر موبایل‌های آیفون به‌کار می‌برند.

این کد پارت نامبری است که برای کشور سنگاپور ثبت شده است. در واقع موبایل‌های آیفونی که مخصوص سنگاپور تولید می‌شوند، این کد به آن‌ها اختصاص می‌گیرد. در این مدل‌ها، سیم‌کارت 2 عدد بوده و محدودیتی ازنظر نرم‌افزاری نخواهید داشت.

مزایا و معایب پارت نامبر ZAA آیفون 13

یکی از موارد مهمی که شما را برای بررسی قیمت آیفون ۱۳ در پارت نامبرهای مختلف کمک می‌کند، مطالعه مزایا و معایبی است که برای پارت نامبر ZAA وجود دارند. اگر آیفونی که مخصوص کشور سنگاپور است تهیه کنید، هیچ عیبی نصیب شما نمی‌شود.

همان‌طور که در بخش‌های قبلی گفتیم، این محصول محدودیت نرم‌افزاری نداشته و به تمام اپلیکیشن‌های این موبایل متصل می‌شود. دیگر مزیت آن نیز این است که از 2 عدد سیم‌کارت پشتیبانی کرده و بهترین انتخاب برای ایرانی‌ها خواهد بود. البته باید گفت که قیمت آن نیز مناسب بوده و مانند مدل LLA گران‌تر نیست.

پارت نامبر CH آیفون 13 و خصوصیات آن

مورد دیگری که باید برای بررسی ارزش قیمت iPhone 13 در پارت نامبرهای مختلف برای شما ارزیابی کنیم، کد CH در این محصول است. مدل‌هایی که با CH تولید می‌شوند، مخصوص کشور چین هستند و به سفارش همین کشور در تایوان یا خود چین به تولید می‌رسند.

در واقع پارت نامبر CH مدلی است که تعداد زیادی از آن در بازار ایران موجود است. قیمت آن نسبت به نمونه‌های دیگر مناسب‌تر بوده و دلیل این موضوع قابلیت‌های محدودتری است که در آن وجود دارد. بهتر است قبل‌از خرید آیفون 13 در این مدل قابلیت‌های کد CH را مطالعه کنید.

مزیت‌ها و عیب‌های موجود در پارت نامبر CH آیفون 13

مزایا و معایبی در پارت نامبر CH وجود دارند که تاثیر مستقیمی در قیمت آیفون ۱۳ گذاشته‌اند. یکی از مهم‌ترین مزایای این دستگاه استفاده از جایگاه سیم‌کارت دوگانه است. علاوه‌بر این موضوع، قیمت آن ارزان‌تر بوده و مشتریان بیشتری می‌توانند نسبت به خرید آن اقدام کنند.

اما عیب‌هایی در این دستگاه وجود دارد که عملکرد شما را محدودتر می‌کنند. به‌طور مثال، برخی از قابلیت‌های نرم‌افزاری کد CH محدودتر هستند. از مهم‌ترین آن‌ها باید به فیس تایم اشاره کرد. به‌کمک فیس تایم تنها قادر هستید از تماس تصویری تک‌نفره استفاده کنید و تماس‌های گروهی یا صوتی برای شما ممکن نیست.

تفاوت‌های بین پارت نامبرهای CH و ZAA

قبل ‌از این‌‌که به‌سمت خرید یا بررسی قیمت آیفون ۱۳ در پارت نامبر چین و سنگاپور بروید، بهتر است ببینید که چه تفاوت‌هایی میان این مدل‌ها وجود دارد. هرکدام از این پارت نامبرها تفاوت‌هایی دارند که مهم‌ترین آن‌ها محدودیت‌های نرم‌افزاری است.

اگر ازنظر نرم‌افزاری این مدل‌ها را با هم بررسی کنیم، می‌بینیم که بیشتر برنامه‌های اپل در آن محدودتر هستند. اما ازنظر سخت‌افزاری نمی‌توان تفاوتی میان این مدل‌ها پیدا کرد. به همین دلیل اگر محدودیت‌های نرم‌افزاری برای شما مهم است، حتما سراغ کد ZAA بروید.

کدام پارت نامبر آیفون 13 برای ایران بهتر است؟

سوالی که بسیاری از کاربران دررابطه‌با قیمت iPhone 13 پرسیده‌اند، این است که کدام مدل از پارت نامبرهای این اسمارت‌فون پرفروش و محبوب برای ایران مناسب هستند؟ همان‌طور که دیدید، هرکدام از این مدل‌ها برای کشورهای خاصی تولید شده و قابلیت‌های متفاوتی دارند.

این محصول برای ایران به‌صورت اختصاصی تولید نشده و به همین دلیل پارت نامبر ایران وجود ندارد. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که سراغ پارت نامبر ZA بروید. این مدل هیچ‌گونه محدودیتی نداشته و از 2 سیم‌کارت نیز پشتیبانی می‌کند. همین موضوع نیز خرید آن برای شما را راحت‌تر می‌کند.

ارزش خرید پارت نامبرهای CH و ZA

ارزش قیمت آیفون ۱۳ در هرکدام از پارت نامبرهای آن متفاوت است. به‌طور مثال، مدل LLA که مخصوص کشور آمریکا تولید شده، کمیاب‌تر بوده و به‌دلیل آنتن مخصوص 5G قیمت گران‌تری دارد؛ اما این موضوع برای مدل‌های CH و ZAA وجود ندارد.

پارت نامبر CH قیمت پایینی دارد و دلیل آن نیز این بوده که چین آن را مخصوص خود تولید کرده است. اگر به ‌دنبال خرید یک مدل ارزان از این گوشی هستید، مدل CH برای شما مناسب خواهد بود؛ اما اگر از محدودیت‌های نرم‌افزاری خوش‌تان نمی‌آید، بهتر است سراغ پارت نامبر سنگاپور یا ZA بروید.

خرید انواع پارت نامبرهای آیفون 13

سوالی که در ذهن بسیاری از کاربران به‌وجود آمده، این است که چه فروشگاهی تمامی پارت نامبرهای این موبایل را ارائه می‌دهد؟ اگر به ‌دنبال خرید این موبایل با عادلانه‌ترین قیمت iPhone 13 در هر پارت نامبری هستید، فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا آن را برای شما موجود کرده است. این فروشگاه اینترنتی با قیمت عالی، ضمانت اصل بودن و گارانتی‌های معتبر انواع مدل‌های iPhone 13 را به‌فروش می‌رساند.

جمع‌بندی

درصورتی‌ که می‌خواهید از ارزش قیمت آیفون ۱۳ در پارت نامبرهای مختلف مطلع شوید، باید ببینید که چه تفاوتی میان مدل‌های CH و ZAA این دستگاه وجود دارد. پارت نامبر CH مخصوص چین بوده و محصولی است که سخت‌افزار آن با دیگر مدل‌ها مشابه است.

اما باید گفت که مدل‌های CH محدودیت‌های نرم‌افزاری دارند. مدل‌های ZAA نیز برای کشور سنگاپور بوده و علاوه‌بر استفاده از سخت‌افزارهای اصلی، محدودیتی در نرم‌افزار و امکانات ندارند. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود ایرانی‌ها به‌دنبال خرید مدل‌های ZAA بروند. فروشگاه دیجی‌کالا پارت نامبرهای ذکر شده را با قیمتی عالی به شما می‌فروشد.

 این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها