رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 636313

آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال/ تاکنون ۸ نفر بازداشت شدند

ساعت 24- سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال (مس رفسنجان) توضیحاتی ارائه کرد.

اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال (مس رفسنجان)، گفت: دستگاه قضایی به محض دریافت گزارش در خصوص موضوع ورود جدی داشته، پرونده تشکیل و موضوع را دنبال کرد. به مردم این اطمینان را می‌دهیم که در هر موردی که گزارشی به دستگاه قضایی واصل شود حتما در دستورکار قرار خواهد گرفت و پیگیری لازم صورت می‌گیرد.

وی افزود: در مورد پرونده باشگاه مس رفسنجان تاکنون ۸ نفر بازداشت شدند که از این تعداد ۴ نفر با قرار تامین آزاد شدند و ۴ نفر در بازداشت هستند.

جهانگیر گفت: یکی از افرادی که به نوعی با ادعای نفوذ در کمیته داوران مبادرت به اخذ تعدادی سکه کرده بود احضار و به اتهام کلاهبرداری روز یکشنبه سوم تیرماه بازداشت شد. عمده اتهامات افراد بازداشت شده تحصیل مال نامشروع است که موضوع در دست پیگیری و در وقت قانونی اطلاع رسانی انجام می‌شود. این افراد شامل مدیرعامل وقت باشگاه، رئیس سابق کمیته داوران، رئیس اسبق کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال، رئیس سابق کمیته مسابقات سازمان و دو گزارشگر ورزشی هستند. موضوع با جدیت دنبال می‌شود و برای اینکه حق باشگاه ضایع نشود باید بگوییم که گزارش اولیه را خود باشگاه مس رفسنجان به مراجع مربوطه اعلام کرده است.

سخنگوی قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد که باشگاه‌ها و بخش‌هایی که از فساد درونی خود چه در گذشته و یا حال آگاهی دارند با اطلاع رسانی و گزارش به موقع، دستگاه قضایی را برای برخود قاطع و دقیق با پدیده فساد یاری کنند.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره استفاده از ظرفیت مساجد برای ارائه خدمت و مشاوره حقوقی آسان به مردم، اظهار کرد: بنابر دستور رئیس قوه قضاییه تمام مسئولان قضایی از سال گذشته با حضور مستمر در نماز‌های جمعه مساجد، تکیه‌ها و سایر مراکز فرهنگی مشکلات قضایی و حقوقی مردم را بررسی می‌کنند. در این خصوص مجموعه‌های مختلف قضایی در سال گذشته با برقراری میز‌های خدمت در سراسر کشور این موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده‌اند و به صورت هفتگی در مساجد حاضر می‌شوند تا در زمینه مشاوره‌های حقوقی و پیگیری پرونده‌های قضایی که مطرح است خدمت رایگان به مردم ارائه دهند.

وی ادامه داد: مرکز وکلای قوه قضاییه نیز طرحی را تحت عنوان وکلا در مساجد را دنبال می‌کند که خدمات تخصصی رایگان وکالت ارائه می‌دهند و برای افرادی که ناتوان از اخذ وکیل هستند وکیل معاضدتی در نظر می‌گیرد تا به آن‌ها ارائه خدمت شود. در این طرحی که سال گذشته عملیاتی شده است ۸ هزار و ۵۰۰ وکیل جهت ارائه خدمت به مردم در مساجد سراسر کشور حاضر و به مردم خدمت ارائه می‌دهند.

ایلنا 

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها