رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 636336

به‌بهانه هفته صرفه‌جویی آب؛

آب، نیازمند صرفه‌جویی جدی

ساعت 24- هفته اول تیرماه به نام صرفه‌جویی مصرف آب نام گرفته و در این هفته برنامه‌های متفاوتی برای نشان دادن اهمیت آب اجرایی می‌شود اما آنچه در این روزها به وضوح رخ‌نمایی می‌کند، اهمیت توجه همه شهروندان به موضوع آب و صرفه‌جویی است.

ب

بهزاد پارسا طی یاداشتی با تبیین اهمیت آب و شرایط ویژه آن در کشور خواستار صرفه‌جویی در این مایه حیات شد و نوشت: "هر ساله هفته اول تیر، هم زمان با شروع فصل تابستان، هفته صرفه جویی در مصرف آب نام گذاری می‌شود. در این هفته، فعالیت‌های فرهنگی واطلاع رسانی گسترده‌ای در سراسر کشور به منظور تشویق و ترغیب مشترکان با هدف اصلاح الگو و برای مدیریت مصرف صورت گرفته است. پر واضح است کاهش مصرف آب و نهادینه کردن روش صحیح استفاده از منابع آبی کشورسبب ارتقای شاخص‌های زندگی و کاهش هزینه‌ها می‌شود و زمینه‌ای برای گسترش عدالت است.

باتوجه به شرایط منابع آبی کشور تغییر اقلیم مدیریت مصرف می‌تواند کلید طلایی برای گذر از شرایط حال حاضر باشد ضمن اینکه با توجه به تاکیدات دین اسلام و اهمیت آب لازم است تا قدر این مایه حیات شناخته شود چراکه ما وارثان آب برای نسل‌های آینده هستیم.

ارزش و اهمیت آب بر هیچکس پوشیده نیست اما آنطورکه باید از آن صیانت نمی‌شود، دولت طی سال‌های اخیر برنامه‌های متفاوتی را برای حفظ منابع آبی درنظر گرفته اما باید اشاره کرد تا زمانی که یک بسیج همگانی برای حفظ منابع آبی صورت نگیرد نمی‌توان این مایه حیات را جاودانه کرد.

رعایت الگوهای صحیح مصرف آب و حفظ این گوهر بی جایگزین برای آیندگان همت تمام مردم را می طلبد و باید با یک اتحاد بین سازمان‌های مختلف سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی را برای این مهم لحاظ کرد.

در شرایط پیش رو چاره‌ای جز مدیریت مصرف نیست و لازم است که همه مردم به این موضوع حساس باشند و با درک شرایط حاضر نسبت به مدیریت و صرفه‌جویی مصرف آب اقدام کنند، صرفه‌جویی باید یک اصل فرهنگی باشد و همه خود را نسبت به اجرای آن ملزم کنند".

ایسنا 

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها