رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 636349

هراتفاقی بیفتد مردم همه کاره اند

ساعت 24 - روز جمعه هشتم تیرماه 1403 یکی دیگر از روزهای مهم ایرانیان به حساب می‌آید. در این روز میلیون‌ها ایرانی دارای حق رای تصمیم می‌گیرند از حق رای خود در این روز استفاده کنند یا اینکه ترجیح می‌دهند از حق رای خود استفاده نکنند.

روز جمعه هشتم تیرماه 1403 از این نظر نیز که نهادهای حاکمیتی به شکل‌های گوناگون از مردم خواهش کرده‌اند از حق رای خود استفاده کنند و به این ترتیب نیاز به رای شهروندان را آشکار کرده‌اند روز مردم ایران است. اگر درصد کسانی که پای صندوق‌های رای می‌روند از عرف و عادت انتخاب‌های پیش از 1400 باشد و شمار رای‌دهندگان بالا باشد یک معنی دارد و اگر از انتخابات استقبال نشود معنای دیگری دارد. یک سناریو این است که شهروندان بیشتری از حق رای خود استفاده کرده و به یک کاندیدای خاص رای دهند و کار در دور نخست پایان یابد.

سناریوی دیگر این است که کار به دور دوم کشیده شود و در دور نخست هیچ کاندیدایی رای بالا نیاورد. ایرانیانی که در انتخابات حاضر می‌شوند فردا به مدیران نشان می‌دهند باید در کدام مسیر بروند و از این نظر نیز روز مردم ایران به حساب می‌آید. شهروندانی که پای صندوق‌های رای می‌روند با هر نیت و انگیزه‌ای که باشد سرنوشت رفتارهای سیاسی نهاد دولت را تعیین خواهند کرد. در روز مردم است که نظام سیاسی نیز می‌تواند بفهمد در درون و متن جامعه چه خبر است و آیا باید در رفتارها و تصمیم‌گیری‌های خود در سیاست داخلی و در سیاست خارجی تغییرات لازم است یا لازم نیست.

نهاد حکومت در ایران نیز نیک می‌داند در روز مردم ایران نباید اتفاقی بیفتد که مردم نمی‌خواهند و باید در راه خواست شهروندان گام بردارد. در صورتی که شهروندان رفتاری همانند رفتار انتخابات مجلس قانونگذاری داشته باشند نیز درس‌هایی برای نهادهای حاکمیتی وجود دارد که باید از آن‌ها برای رفتارهای آتی خود استفاده کنند. رفتار شهروندان در روز جمعه به هر حال دولتی را بر سرکار می‌آورد که باید از چگونگی تعامل شهروندان با نهاد انتخابات درس اجرایی گرفته و آن را در عمل نشان دهد تا روزگار بهتر شود. ایرانیان نیک می‌دانند با همه روزهای سخت و دشواری که با آن درگیرند روز هشتم تیر روز آن‌هاست که می‌تواند سپهر و سیمای سیاست را در ایران تا اندازه‌ای دگرگون کند و به سویی براند که برای ایران بهروزی و خوشبختی بیاورد. به امید بهترین رخداد در هشتم تیر 1403.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
  • بهمن ابراهیمی
     - ۳ ماه پیش

    انتخاب دو دشمن واقعی دارد: متحجرین داخلی و دشمنان خارجی اما ملت ایران میداند برگزاری انتخابات براساس جمهوریت نظام، تنها فرصتی است که بتوانند اثر و اندازه رای خود را در انتخاب سیاست مداران ومدیریت امور نشان بدهند. اگر فشار های متحجران داخلی بتواند اثر رای ما را بگیرد و شاید آن را موقتا بی اثر سازد، ولی اصل رای ما همچنان درست مثل تفنگ مسلح آماده شلیک در اولین موقعیت مناسب می باشد. دشمنان خارجی با ارائه تصویر سیاه و وحشتناک از حاکمیت یک دست ، میخواهند نقش مکمل متحجرین داخلی را ایفا کنند، ولی آنها نیز به سرنوشت مشابه گروه اول گرفتار می شوند انتخاب تمرین شخصیت مستقل از اراده و خواست صاحبان قدرت می باشد. مردم عزیز یکبار دیگر برای تمرین شخصیت و هویت فردی خود قیام کنید.

نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها