رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 636364

تابستان کجا بریم؟

در این نوشته، می‌خواهیم بهترین مکان را برای مسافرت تابستانی شمال به شما پیشنهاد دهیم.

 اگر تابستان امسال قصد سفر به شمال را دارید، به ماسال بروید و حتما در طول سفر خود از غار آویشو (غار آبیشو) و ییلاق سوچاله (سوئه چال) هم دیدن کنید.  قبل از اینکه بیشتر با این دو مکان دیدنی آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از شروع سفر به شمال مخصوصا در روزهای تابستانی که شلوغ‌تر از همیشه است، حتما قبل از حرکت جهت رزرو ویلا شمال از سایتی معتبر اقدام کنید.  

با اجاره ویلا از قبل، خیال شما بابت اقامت راحت می‌شود و در طول سفر دغدغه‌ای بابت مکان خود ندارید؛ البته اگر دوست دارید اقامت در کلبه را تجربه کنید و در فکر اجاره کلبه جنگلی هستید، حتما با اجاره کلبه در ماسال سفر خود را خاطره‌انگیزتر کنید.

ماسال بهترین مقصد برای سفر تابستان

ماسال که نام قدیمی آن رودکنار است در استان گیلان و به فاصله ۵۰ کیلومتری شهر رشت و در شمال غربی آن قرار دارد.  ماسال از سه بخش جلگه‌ای، کوهستانی و کوهپایه‌ای تشکیل شده است و تورشوم، ریسبند و شاه معلم از معروف‌ترین ارتفاعات آن هستند.  ماسال یکی از مناطق خوش‌آب‌وهوا در ارتفاعات گیلان است. این منطقه ییلاق‌های زیادی دارد که یکی از زیباترین و معروف‌ترین آن‌ها سوچال است. اگر می‌خواهید سفر به جایی بکر را تجربه کنید و از آرامش آن‌جا لذت ببرید، پیشنهاد ما به شما سفر به ییلاق سوئه چاله در نزدیکی ماسال است. در ادامه این نوشتار، بیشتر در مورد این مکان خوش‌آب‌وهوا صحبت می‌کنیم.

سفر به ییلاق سوچال

این ییلاق زیبا یکی از بهترین جاهای دیدنی نزدیک ماسال برای سفری آرام و رویایی به‌شمار می‌رود.  سوئه چال از دو بخش سوئه به معنی گلپر و چاله به معنای گودال تشکیل شده‌ است. دلیل نام‌گذاری سوچاله نیز به‌علت زیاد بودن گلپر در این منطقه است. اگر از فاصله‌ای دور به این مکان نگاه کنید، آن را به‌صورت یک گودال مشاهده خواهید کرد.  ازاین‌رو، نام این روستا را سوئه چاله گذاشته‌اند.  آب‌وهوای سوچاله عالی است و با آب‌وهوایی تمیز و مطبوع و تپه‌های سرسبز و دیدنی آماده خوشامدگویی به شما است.

در میان تپه‌های این روستای زیبا، شما در هر چند متر، یک کلبه و گله‌های گوسفند را مشاهده می‌کنید که بهترین منظره را در مقابل چشمان شما پدید می‌آورند.  با اجاره کلبه جنگلی در سوچاله، لذتی وصف ناپذیر را در طول سفر خود تجربه خواهید کرد.  یکی دیگر از شگفتی‌های این روستا، اقیانوس ابری است که چشم شما از دیدن آن سیر نخواهد شد؛ البته شما می‌توانید با اجاره کلبه در ماسال یا اجاره ویلا ماسال نیز به‌راحتی به این ییلاق زیبا دسترسی داشته باشید.  با اجاره ویلا شمال در نزدیکی ماسال می‌توانید هم از سوچاله و هم از ییلاق معروف اولسبلنگاه دیدن کنید.

علاوه‌بر این، دو ییلاق پرطرف‌دار ییلاقات دیگری همچون ملومه بند، شنبه راه، اسپی دشت، خندیله پشت و واشیار نیز در این منطقه قرار دارند که حتما در این سفر تابستانی خود باید از آن‌ها بازدید کنید.  از مکان‌های دیگری که درنزدیکی ماسال و ییلاق سوچاله قرار دارند، می‌‌توان به رودخانه خالکایی، آبشارهای ماسال مانند آبشار تولی نسا، آبشار ویوز، آبشار رامینه، آبشار شاندرمن، غارهای ماسال (بیش از ۱۷ غار) و همچنین مکانی به ‌نام یادمان میرزا کوچک خان جنگلی در روستای گیلوانه اشاره کرد (مکانی که میرزا کوچک خان جنگلی در آنجا کشته شد).

غار آویشو

غارهای زیادی در منطقه ماسال قرار دارند که یکی از منحصربه‌فردترین و شگفت‌انگیزترین آن‌ها، غار آویشو یا آبیشو است. قدمت این غار که در بین کوه‌های شاندرمن قرار دارد، به بیش از ۷۵ میلیون سال می‌رسد و هرساله مسافران و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

غار آویشو یکی از جاذبه‌های بسیار دیدنی و منحصربه‌فرد در نزدیکی ماسال است که با اجاره کلبه در ماسال می‌توانید به‌راحتی به آن دسترسی داشته باشید.  این غار زیبا و حیرت‌انگیز در جنوب غربی شاندرمن و به فاصله ۴۰ کیلومتری از آن قرار دارد.  غار آویشو بزرگ‌ترین غار منطقه ماسال است که در ارتفاع ۱۳۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد؛ اما علت نام‌گذاری این غار زیبا و قدیمی چیست؟ آویشو یا آبیشو در گویش تالشی به معنای فرو رفتن در آب است. نام این غار را باتوجه‌به چشمه آویشو انتخاب کرده‌اند که در نزدیکی آن قرار دارد.

آویشو غاری آبی و آهکی است و هفت چشمه دارد؛ به‌طوری‌که، جریان آب از ابتدا تا انتهای این غار دیده می‌شود.  علاوه‌بر آن، ۹ حلقه چاه اصلی و یک حلقه چاه فرعی نیز در این غار وجود دارند.  آنچه که این غار را منحصربه‌فرد کرده است، وجود اشکال متنوع و گوناگون آهکی در سرتاسر آن است که با حل شدن سنگ‌های آهکی در آب به‌شکل‌های مختلف و جذاب به‌وجود آمده‌اند.  از دیگر دیدنی‌های این غار قندیل‌هایی محسوب می‌شوند که به‌صورت ستون‌وار از سقف آویزان‌اند و برخی از آن‌ها نیز در کف غار هستند.  با اجاره کلبه جنگلی یا ویلا شمال در نزدیکی این غار سفر خود را لذت‌بخش‌تر کنید.

اجاره کلبه در ماسال

برای اینکه سفری خاص و خاطره‌انگیز را در تابستان امسال تجربه کنید، پیشنهاد ما به شما سفر به شمال و اجاره کلبه در ماسال است. برای اجاره ویلا ماسال توصیه می‌کنیم رزرو خود را از سایت شب انجام دهید.  شما می‌توانید جهت اجاره کلبه جنگلی و ویلا شمال، گزینه‌های متنوع موجود در این سایت مطمئن را با بهترین قیمت‌ها را مورد بررسی قرار دهید و برای اجاره ویلا اقدام کنید.  با اقامت در ماسال و بازدید از ییلاق سوچال و غار آویشو سفری متفاوت را در تابستان امسال تجربه می‌کنید.

 این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها