رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 636457

چوب حراج بر سر اموال بزرگترین صندوق بازنشستگی کشور

ساعت 24 - برخی از بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی می‌گویند دوستان بازنشسته‌ای دارند که شغل دوم دارند و با نصف حقوق وزارت کار بیش از ۸ ساعت کار می‌کنند، چون دخل و خرجشان به هم نمی‌خورد. این بازنشستگان از هزینه‌های درمان، مستمری ناچیز، عدم پایبندی کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به تعهدات خود، عملکرد ضعیف بازرسان کانون، عدم پرداخت بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی و... انتقاد دارند.

به گزارش ایلنا، این بازنشستگان در ابتدا با اشاره به عملکرد کانون عالی بازنشستگان گفتند: نمی‌دانیم اساسنامه کانون‌ها سیاسی است یا صنفی؟ اگر اساسنامه صنفی است، پس چرا گاهی کار سیاسی انجام می‌دهند؟ وظیفه کانون عالی بازنشستگان و همچنین کانون بازنشستگان تهران، جلوگیری از فروش اموال بازنشستگان ازجمله جلوگیری از فروش آلومینیوم جنوب و دیگر شرکت‌های این سازمان است. تلاش برای اخذ بدهی‌های سازمان از دولت، بازرسی از عملکرد بیمارستان‌های ملکی و تلاش برای اجرای قانون الزام و تلاش برای اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی و افزایش حقوق مطابق با افزایش هزینه‌های زندگی، ازجمله وظایفی است که این کانون‌ها باید انجام دهند، نه پرداختن به امور سیاسی!

این بازنشستگان افزودند: چرا کانون بازنشستگان عملکرد مالی و دخل و خرج خود را منتشر نمی‌کند؟ چرا هر ماه گزارشی در این خصوص به بازنشستگان نمی‌دهند در حالی‌که در اساسنامه بیان شده که باید در این خصوص گزارش دهند. چرا وظایف اصلی خود را انجام نمی‌دهند و به دنبال مسائلی هستند که به آن‌ها ربطی ندارد؟ مگر وظیفه آن‌ها حمایت از بازنشستگان نیست؟ این بازنشستگان با انتقاد از نحوه برگزاری انتخابات کانون بازنشستگان تهران گفتند: همه بازنشستگان را برای شرکت در انتخابات دعوت نمی‌کنند. آن‌ها از کمبود ظرفیت مکان برگزاری انتخابات می‌گویند اما از نظر ما همه اینها ایجاد سازوکاری برای مهندسی انتخابات است. اگر بخواهند می‌توانند انتخابات را در جایی برگزار کنند تا تعداد بیشتری بازنشسته بتوانند در انتخابات شرکت کنند. چرا برای منتخبان کانون‌ها محدودیتی وجود ندارد و آن‌ها سال‌هاست روی کار هستند و چرا انتخابات را دوره‌ای نمی‌کنند؟ دولت وظایف حاکمیتی خود را بر دوش تامین اجتماعی انداخته و بدهی‌های خود را نمی‌دهد. سازمان هم با ادعای کمبود منابع، وظایف خود در قبال بازنشستگان را انجام نمی‌دهد روزنامه توسعه ایرانی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها