رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 636461

آلمان با تگرگ و موسیالا، دانمارک را تسلیم کرد

ساعت 24 - بازی آلمان و دانمارک که تکرار فینال جام ملت‌های ۱۹۹۲ بود، با همان نتیجه ۲-۰ اما این بار به سود آلمان تمام شد. آلمانی‌ها سه بار خارج از خانه یورو را برده‌اند و می‌کوشند جام چهارم را در خانه تصاحب کنند.

در آغاز بازی، ارسال کرنر کروس با ضربه سر نیکو اشلوتربک وارد دروازه شد که خطا بود و گل مردود اعلام شد. در ادامه، موقعیت‌های متوالی نصیب آلمان شد اما درخشش کاسپر اشمایکل، مانع از فروپاشی دروازه دانمارک شد.

تونی کروس چهار موقعیت را در یک ربع اول بازی برای همبازیانش پدید آورد و اشمایکل نیز همین تعداد، مهار موفق داشت.بازی در ۱۰ دقیقه پایانی نیمه اول با فرود دانه‌های درشت تگرگ، قطع شد. تیم‌ها به رختکن رفتند و ۲۰ دقیقه بعد پس از کاهش شدت بارش، بازی از سر گرفته شد.

گویی رعد و برق‌ها روند رقابت را تغییر دادند و این بار دانمارک بود که با خلق موقعیت، دروازه مانوئل نویر را تهدید می‌کرد.

در نیمه دوم دو بازبینی ویدیویی طی پنج دقیقه سرنوشت بازی را رقم زد. یواکیم آندرسن در دقیقه ۴۸ گل زد اما تصویر وی‌ای‌آر حاکی از آن بود که نوک انگشتان پای او در آفساید است.در ادامه مسابقه، بازبینی ویدیویی نشان می‌داد که سرانگشتان همین بازیکن در محوطه جریمه خودی به توپ خورده و مایکل اولیور داور انگلیسی نقطه پنالتی را نشان داد.

اشمایکل ۳۷ ساله مسیر ضربه را به درستی تشخیص داد اما پنالتی زمینی کای‌هاورتز با اصابت به تیر عمودی، به درون دروازه غلتید تا میزبان پیش بیفتد. دانمارک باز رو به بازی هجومی آورد و با عطش گلزنی، پرسینگ را از خط دفاعی آلمان آغاز کرد. اما مقاومت میزبان، این تیم را یاری کرد تا گل دوم را هم به تور دروازه اشمایکل بدوزد.

اشلوتربک با ارسال بلند، جمال موسیالا را که تا اینجا مرد اول یورو ۲۰۲۴ بوده صاحب توپ کرد. کنترل توپ، ادامه حرکت و دقت در ضربه نهایی، دومین گل آلمان بود و سومین گل موسیالا در جام که او را همراه با میکائوتازده (گرجستان) بر صدر جدول گلزنان نشانده.یولیان ناگلسمان و تیمش حالا منتظر برنده بازی اسپانیا و گرجستان می‌مانند تا با یک روز استراحت بیشتر، در اشتوتگارت برای راهیابی به نیمه نهایی بجنگند.

 

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها