رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 636535

یورو ۲۰۲۴؛ اسپانیا با گلباران گرجستان، به آلمان رسید

ساعت 24 - پس از حذف ایتالیا مدافع عنوان قهرمانی، انگلیس نایب قهرمان دوره پیشین نیز داشت از گردونهٔ جام بیرون می‌افتاد. در رقابتی که شش دقیقه وقت اضافه داشت، اسلواکی تا دقیقه ۹۵ با گل ایوان شرانز پیروز و مسرور بود.

با گلی که بازیکن اسلاویا پراگ وارد دروازه جردن پیکفورد کرد، ۳ گله شد تا کنار جمال موسیالا و میکائوتادزه در صدر جدول گلزنان بایستد. از این جمع حالا فقط موسیالا در جام باقی‌مانده.در حالی که انگلیس در آستانه خروج از رقابت‌ها ایستاده بود، جود بلینگام در دقیقه ۹۵ دروازه مارتین دوبراوکا را باز کرد. در این مسابقه، این اولین ضربه انگلیسی‌ها در چارچوب بود!

قیچی منجر به گل بلینگام، دیرهنگام‌ترین گل انگلیس در وقت قانونی از تاریخ یورو است. بازی ۱-۱ تمام شد. در نخستین دقیقه از وقت اضافه، هری کین با سرش، دومین ضربهٔ سه‌شیرها به داخل چارچوب حریف را تبدیل به گل دوم کرد. ساوت‌گیت خوش اقبال بود که با گره‌گشاییِ دو گلزن تراز اولش، تیمش در جام ماند تا با عبور از مانع بلند اسلواکی، در یک‌چهارم نهایی به مصاف تیم سرسخت‌تری به نام سوئیس برود. بلینگام که بهتربن بازیکن زمین شد گفت: «در رئال مادرید و انگلیس، بار‌ها این کار را انجام داده‌ام. انتقادات زیادی از من می‌شود، من هم در چنین شب‌هایی پاسخ‌شان را می‌دهم.»هری کین هم که گل‌‌های ملی‌اش را به عدد چشمگیر ۶۵ رسانده، گل بلینگام را از بهترین گل‌های تاریخ فوتبال انگلیس دانست. اسپانیا ۴ گرجستان ۱

گرجستان در گروه اف با نمایشی تاریخی توانست پرتغال را ۲-۰ ببرد و از جمهوری چک هم مساوی بگیرد تا در اولین حضور، اولین صعود را جشن بگیرد.

آن‌ها با سرمربیگری ویلی سانیول فرانسوی در شهر کلن و زیر بارش شدید باران، در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌ها به زمین آمدند.

اسپانیا در نیمه اول ۱۷ ضربه به دروازه حریف زد که رکورد این نیمه در تاریخ مسابقات محسوب می‌شود.

مدافعین گرجستان از جمله گولسیانی که بازیکن پرسپولیس و تنها نماینده لیگ ایران در این رقابت‌هاست، جانانه از دروازه‌شان محافظت می‌کردند.

در جامی که گل‌ به خودی در آن عادی شده، در هجدهمین دقیقه رابین نورمان تحت فشار کواراتسخلیا ستاره ناپولی، دروازه اسپانیا را باز کرد.

جریان بازی اما اینگونه بود که نیکو ویلیامز و یامین لامال از چپ و راست، و گاهی هم هر دو از یک سمت، مانند بهمن روی مدافعین گرجستان خراب می‌شدند.

اسپانیا که بی محابا یورش می‌آورد، با گل رودری که برترین بازیکن زمین شد، بازنده به رختکن نرفت.

در نیمه دوم فابیان روئیز، نیکو ویلیامز و دنی اولمو سه گل دیگر وارد دروازه مامارداشویلی کردند که خود در والنسیا بازی می‌کند و در این مسابقه توپ‌های بسیاری را از مهاجمان اسپانیا گرفت.

اسپانیایی‌ها در مرحله بعدی جام مقابل آلمان به زمین می‌آیند، رقابتی جذاب بین دو مدعی جام قهرمانی که به میزبانی اشتوتگارت برگزار خواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها