رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 636545

دستور حمله به پزشکیان صادر شد

تصور غلطی در میان نهادهای حاکمیتی و نیز مدیران دولتی پدیدار شده بود که دولت سیزدهم تواناترین دولت پس از جنگ بوده و در همه عرصه‌ها از جمله در میدان اقتصاد غوغا کرده است.این تصور از جایی غلط بودنش آشکار شد که شهروندان دارای حق رای در انتخابات مجلس و نیز در انتخابات جمعه پیش با کمترین نرخ مشارکت به پای صندوق‌های رای آمدند.

در صورتی که ایرانیان ساکن در سرزمین از تصمیم‌های دولت سیزدهم منفعتی حس می‌کردند باید بر شمار رای‌دهندگان در انتخابات حکومتی افزوده می‌شد نه‌ اینکه در سرازیری بیفتد. واقعیت این است که رسانه‌های دولتی و حکومتی از حادثه منتهی به مرگ رییس‌جمهوری نهایت استفاده غیرکارشناسی را در دستور کار قرار داده و با استفاده از ده‌ها تریبون فضایی عاطفی و البته امنیتی را سامان دادند که نباید نقد دولت سیزدهم در دستور کار باشد.

این فضای غیرمنطقی پدیدار شده راه را برای تنها کاندیدای غیراصولگرا نیز بست و او و یارانش نخواستند یا به هر دلیل دیگر نقد کارنامه دولت را کنار گذاشتند. با این همه 60درصدی که در انتخابات حاضر نشدند نشان دادند از کارنامه دولت سیزدهم رضایت ندارند. از سوی دیگر اصولگرایان به ویژه تندروهایی که تصور می‌کردند روزگار به سودشان است و می‌توانند از گردنه انتخابات چهاردهم با کمترین آسیب عبور کنند با حضور نزدیک به 11میلیون رای‌دهنده به پزشکیان از توهم بیدار شده و حالا دستور تخریب پزشکیان با شدت در دستور کار است.

البته نقد پزشکیان حق گروه تندرو است اما استفاده از خبرگزاری‌های دولتی که با منابع بیت‌المال و از جیب شهروندان اداره می‌شوند و نیز استفاده از مجلس قانونگذاری و نیز نهاد ریاست‌جمهوری کاری غیرمنصفانه و اجحاف به حساب می‌آید. چرا چنین رخدادی در دستور کار قرار گرفته است؟

واقعیت این است که جبهه اصولگرایان که کارشان به دست تندروها افتاده و نیروهای معتدل و عقل‌گرایشان قافیه را باخته‌اند می‌خواهند شهروندان که آماده حضور در انتخابات 15تیر هستند را بیش از پیش ناامید کنند. پیامدهای انتشار مطالب دروغ و چسباندن برنامه‌های پزشکیان به برنامه‌های دولت دوازدهم شاید برای اصولگرایان و رای‌دهندگان سنتی کارآمدی داشته باشد اما برای شهروندان غیرسنتی می‌تواند جذاب باشد. با این همه نیروهایی که برای پزشکیان کار ستادی انجام می‌دهند می‌توانند و باید این فضا را شکسته و علیه خبرگزاری‌های دولتی و نهادهای حاکمیتی اقامه دعوا کرده و آن‌ها را افشا کنند.

می‌توان رفتار رییس مجلس و نیروهایی را که تا همین چند روز پیش او را افشا می‌کردند با شهروندان در میان گذاشت و در مراکز و نهادهای نظارتی شکایت کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها