رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 636670

چگونه به تایلند سفر کنیم؟

سفر به تایلند از طریق زمینی و هوایی امکان‌پذیر و به سلیقه شما بستگی دارد.

 

برای سفر به این کشور باید پاسپورتی با حداقل 6 ماه اعتبار در اختیار داشته باشید و پس از اینکه نحوه سفرتان را برگزیدید، بلیط مربوطه و هتل مورد نظرتان را رزرو کنید. پیش از سفر به این کشور باید از شرایط و قوانینی که بر آن حاکم است، آگاهی کافی داشته باشید. به عنوان مثال قوانین و مقررات محلی را رعایت کنید و به فرهنگ و آداب و رسوم مردم تایلند احترام بگذارید. همچنین باید بهترین زمان سفر، واحد پول، نحوه دریافت ویزا و... را بررسی کنید. تور تایلند یکی از گزینه‌های محبوب برای گردشگران است که با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از خدمات تور، سفری راحت و به‌یادماندنی را تجربه خواهند کرد.

آشنایی با کشور تایلند

کشور تایلند در جنوب شرقی آسیا قرار دارد و مساحت آن حدود 513120 کیلومتر مربع، از غرب و شمال غرب با میانمار و از سمت شرق و شمال شرقی با لائوس، همچنین از جنوب با مالزی و از طرف جنوب شرقی هم با کامبوج هم مرز است و جمعیتی بالغ بر 70 میلیون نفر دارد. ساکنان تایلند آداب و رسوم مخصوص به خود را دارند که دانستن فرهنگ آن‌ها می‌تواند برای گردشگران مفید باشد. مردم تایلند برای راهبان دین خود احترام زیادی قائل هست؛ند اما با آن‌ها تماس فیزیکی ندارند، کفش‌های خود را در مکان‌های مقدس در می‎‌آورند و احترام به پادشاه این کشور حتی اگر روی عکس یا اسکناس هم باشد، بسیار تاکید شده است؛ بنابراین شما نیز باید به این موارد در سفر با تور گردشگری احترام بگذارید.

بیشتر ساکنان تایلند بودایی هستند و معابد بودایی زیادی در این کشور زیبا وجود دارد. توهین به مقدسات مردم تایلند جرم بوده و مجازات آن زندان است. در هنگام سفر به این کشور با تور تایلند باید واحد پول آن، یعنی بات یا بت (Baht) را به همراه داشته باشید. پول خرد در این کشور ستنگ (satang) نام دارد. هر 1 بات 100 satang است که با علامت تجاری THB می‌نویسند. اسکناس‌های این کشور از 10 بات شروع می‌شود و تا 1 هزار بات ادامه دارد. هر دسته این اسکناس‌ها یک رنگ دارد. به عنوان مثال 1 هزار بات به رنگ خاکستری، 5 هزاربات به رنگ بنفش، 100بات به رنگ قرمز، اسکناس 50 باتی به رنگ آبی چاپ شده‌اند.

چه زمانی به تایلند سفر کنیم؟

این کشور دارای آب و هوای بسیار متنوع است. در ماه ژانویه، آب و هوا به علت وجود سواحل خلیج تایلند معتدل بوده و در سمت شمال تایلند هوا خنک‌تر است. در ماه فوریه در قسمت‌های شرقی، بارندگی زیاد و در بخش‌های دیگر آب و هوای گرم و خشک وجود دارد. با توجه به در نظر گرفتن آب و هوا، بهترین زمان برای سفر به تایلند از اواسط آبان ماه تا اواسط ماه اسفند (ماه نوامبر تا فوریه) است؛ زیرا در این زمان آب و هوا بسیار مناسب بوده و جهانگردان زیادی با تور تایلند به این کشور زیبا سفر می‌کنند.

در سفر به تایلند از چه سیم کارتی می‌توان استفاده کرد؟

در تایلند 4 نوع سیم کارت فعال tot, AIS, dtac و true move وجود دارد که براساس سلیقه خود می‌توانید هر یک را انتخاب کنید:

  • سیم‌کارت tot: این نوع مخصوص مخابرات تایلند بوده و اینترنت پرسرعتی دارد که به شما پیشنهاد می‌شود حتما خریداری کنید.
  • سیم‌کارت move true: قیمت این سیم کارت ارزان بوده و از طرفی آنتن‌دهی ضعیفی دارد.
  • سیم‌کارت dtac: این سیم کارت آنتن‌دهی خوبی دارد.
  • سیم‌کارت AIS: آنتن‌دهی قوی و از بهترین نوع سیم‌کارت در تایلند بوده اما تنها مشکلش این است که قبل از 12 شب به وقت تایلند نباید کمتر از 20بات شارژ باشد. در غیراین‌صورت سیم‌کارت می‌سوزد.

شرایط دریافت ویزا کشور تایلند

برای سفر به تایلند باید ویزای این کشور را تهیه کنید. دو نوع ویزای توریستی تایلند وجود دارد که می‌توانید برای آن‌ها درخواست دهید. یکی از این ویزاها ویزای توریستی یک بار ورود بوده(TR) که رایج‌ترین نوع ویزای توریستی تایلند است و به شما اجازه می‌دهد تا ۶۰ روز در کشور بمانید. ویزای دیگر این کشور که در سفر با تور تایلند به آن نیاز دارید، ویزای توریستی چند بار ورود (MT) است که با آن حداکثر ۹۰ روز می‌توانید در تایلند اقامت داشته باشید و تا دو بار در طول سال وارد خاک آن شوید. شما باید برای این ویزا در سفارت یا کنسولگری تایلند در کشور خود درخواست دهید.

  • کارت واکسن دیجیتال که از تزریق دوز دوم آن 14 روز گذشته باشد.
  • بلیط پرواز رفت و برگشت به تایلند
  • بیمه نامه مسافرتی دوماهه که باید مورد تایید کشور تایلند قرار بگیرد. (100هزار یورو)
  • برگه پذیرش و تاییدیه هتلی که در زمان سفر در آنجا اقامت داریم.
  • اصل پاسپورت که باید حداقل ماه اعتبار داشته باشد.
  • فاکتور گزارش مالی یک ماهه حساب (موجودی حداقل 40 میلیون تومان)
  • 2قطعه عکس 3*4 با پس زمینه سفید
  • کپی از تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی
  • کامل کردن فرم درخواست ویزای کشور تایلند

هزینه سفر به تایلند چقدر است؟

هزینه سفر به تایلند به عواملی مختلفی بستگی دارد. برای سفر به تایلند باید به مواردی چون رزرو هتل، بلیط پرواز، انتخاب کلاس پرواز (فرست کلاس، اکونومی، بیزینس و کلاس بودن)، هزینه ویزا، فصلی که برای سفر انتخاب می‌کنید و... از جمله این عوامل هستند. اگر نگرانی از بابت بودجه نداشته باشیم، می‌توانیم در طول سفر از همه امکانات از قبیل بهترین هتل با امکانات عالی، رفتن به تمام دیدنی‌های تایلند و... استفاده کنیم.

سخن پایانی

سفر با هواپیما از طریق تور تایلند سریع‌ترین و راحت‌ترین راه برای رسیدن به این کشور است. پروازهای مستقیم از بسیاری از شهرهای بزرگ در سراسر جهان به فرودگاه‌های اصلی تایلند، از جمله فرودگاه بین المللی بانکوک و پوکت وجود دارد. علاوه بر این شما می‌توانید با انتخاب تور تایلند زمینی، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. هنگام سفر به این کشور می‌توانید با خرید سیم کارت آن به راحتی با اطرافیان خود ارتباط برقرار نمایید. در نظر داشته باشید که نیاز است از واحد پول کشور تایلند، یعنی بات استفاده کنید.

 این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها