رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 636689

«اپیدمی مرگ در تنهایی» در ژاپن

ساعت 24 - پلیس می‌گوید انتظار می‌رود امسال حدود ۶۸۰۰۰ نفر به تنهایی و بدون توجه در ژاپن جان خود را از دست بدهند، زیرا جمعیت همچنان رو به پیری است.

به گزارش شفقنا از گاردین، «ما گهگاه به هم سلام می‌کنیم، اما همین.» نوریکو شیکاما، ۷۶ ساله، می‌گوید: «اگر یکی از همسایه‌هایم بمیرد، مطمئن نیستم متوجه شوم.»

در اینجا، در میان بحث‌های روزمره در مورد فواید یا موارد دیگر رنگ کردن موهای خاکستری، مردم همچنین اخبار مربوط به آخرین مرگ تنهایی یا کودوکوشی را به اشتراک می‌گذارند – که به طور رسمی به این صورت تعریف می‌شود که در آن «شخصی بدون مراقبت از کسی می میرد و بدنش پس از مدت معینی پیدا شد. »

مردی پس از زلزله از میان ویرانه‌های یک منطقه خرید در شهر واجیما، استان ایشیکاوا، ژاپن قدم می زند. “ذهن ما خالی است”: ژاپن “مقاوم در برابر زلزله” چقدر جوامع روستایی پیر خود را شکست می‌دهد

این بار زنی بود که چند روز قبل جسدش پس از اینکه همسایه‌ها متوجه شدند او را در بالکن ندیده بودند، کشف شد. پنج ماه بود که مرده بود. طبق گزارش اخیر آژانس پلیس ملی، تقریباً ۲۲۰۰۰ نفر در ژاپن در سه ماه اول امسال تنها در خانه جان خود را از دست دادند که حدود ۸۰ درصد از آن‌ها ۶۵ سال یا بیشتر سن داشتند. تا پایان سال، آژانس تخمین می‌زند که موارد مرگ انفرادی به ۶۸۰۰۰ نفر می‌رسد در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۱ حدود ۲۷۰۰۰ بوده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها