رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 636701

آشوب در ترکیه؛ حمله به مهاجران سوری پس از انتشار تعرض جنسی به یک دختر

ساعت 24-خشونت‌ها از انتشار خبر تعرض جنسی یک مرد مهاجر سوری به یک دختر بچه ۷ ساله در شهر کایسری ترکیه آغاز شد.

طی دو روز گذشته، گروه‌های خشمگین در ترکیه در ده‌ها شهر این کشور به مهاجران و پناهجویان سوری ساکن در شهر‌های ترکیه حمله کرده و به مغازه‌ها و خودرو‌های آن‌ها آسیب رسانده و با مشت و چاقو به آن‌ها حمله می‌کنند.

 پس از انتشار گزارش‌ها از تعرض جنسی یک مهاجر سوری به یک دختر ۷ ساله خویشاوندش در "کایسری" ترکیه، هزاران مرد جوان ترکیه‌ای که تحت تاثیر این واقعه قرار گرفته بودند، در شهر‌های ترکیه به مهاجران سوری حمله کردند. تاکنون در جریان خشونت‌های این شهروندان ترکیه، دستکم ۴۷۰ نفر از آن‌ها از سوی پلیس ترکیه بازداشت شده‌اند و به ده‌ها خودرو، خانه و مغازه متعلق به مهاجران سوری در شهر‌های مختلف ترکیه آسیب جدی رسیده و به آتش کشیده شده است.

در سراسر مرز در بخش‌هایی از شمال سوریه که ترکیه در آن نفوذ کرده نیز، سوری‌ها با سربازان ترکیه درگیر شده‌اند و خودرو‌های آن‌ها را با سنگ می‌زنند و پرچم‌های ترکیه را پاره کرده و اعتراضات خیابانی می‌کنند.

نیویورک تایمز به نقل از ناظر میدانی در این منطقه نوشت: خشونت‌های پراکنده، که حداقل ۷ نفر سوری را در این منطقه به کشتن داده، شکاف‌های فزاینده‌ای را در همزیستی بین سوری‌ها و ترک‌ها در دو طرف مرز مشترکشان آشکار کرده است. پس از سال‌ها روابط عموما مسالمت‌آمیز، تغییرات سیاسی اخیر و تشدید نارضایتی اقتصادی شهروندان ترکیه از حضور میلیون‌ها مهاجر سوری در کشورشان، تنش‌ها را تشدید کرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها