رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 636724

بایدن از کجا ضربه بزرگ را خورد

. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، مانند بسیاری از افراد هم سن و سال بایدن، ۸۱ساله، مدت‌هاست مواردی را تجربه می‌کند که در آن جمله‌ای نیمه می‌ماند، نامی را فراموش می‌کند یا چند واقعیت را با هم مخلوط می‌کند. اما در مصاحبه‌ها، افرادی که در اتاق با او بودند، اخیرا گفتند که به نظر می‌رسد این خطاها بیشتر، واضح‌تر و نگران‌کننده‌تر شده‌اند و احتمالا بدتر هم شوند.

وقایع ناراحت‌کننده قابل پیش‌بینی نبودند؛ اما به نظر می‌رسد وقتی او در برابر جمعیت قرار می‌گیرد یا پس از اینکه خسته می‌شود، به‌شدت گیجی و حواس‌پرتی وی افزایش می‌یابد. در ۲۳روز پیش از مناظره با رئیس‌جمهور پیشین دونالد جی.ترامپ، بایدن دو بار برای دیدار با رهبران خارجی از اقیانوس اطلس عبور کرد و سپس از ایتالیا به کالیفرنیا رفت تا کمک‌های مالی را جمع‌آوری کند. حفظ شور و حال برای این سن و سال پس از این همه فعالیت بسیار خسته‌کننده است و این خستگی در چهره نیروهای جوان‌تر بایدن هم دیده می‌شود که همیشه همراه او هستند.

بایدن به‌قدری از سفرهای متوالی خسته شده بود که تیم آماده‌کننده او برای مناظرات، مجبور شدند که دو روز از تمرینات کم کنند تا او در خانه ساحلی‌اش استراحت کند. به گفته یکی از افرادی که با این روند آشناست، این تمرینات که طی ۶روز انجام شد، هرگز قبل از ساعت۱۱ صبح آغاز نشد و به بایدن هر روز فرصتی برای چرت بعد از ظهر داده شد. اندرو بیتس، سخنگوی کاخ سفید، روز سه‌شنبه گفت که «رئیس‌جمهور قبل از شروع ساعت۱۱ صبح هر روز، پس از ورزش، خوب کار می‌کرد. » با این حال، بایدن در یک گردهمایی سرمایه‌گذاری در عصر سه‌شنبه، خستگی را عامل عملکرد بد خود در مناظره دانست. او گفت: «من خیلی هوشیار نبودم. چندبار دور دنیا سفر کردم، نمی‌دانم چند منطقه زمانی.» وی افزود: «من به حرف کارکنانم گوش ندادم و برگشتم و روی صحنه خوابم برد. »

لحظات اخیر باعث نگرانی مشاوران و متحدان شد. او در مراسم سالگرد «روز دی» یا روز سرنوشت، در فرانسه در ۶ژوئن گیج به نظر می‌رسید. روز بعد، او در دیدار با رئیس‌جمهور اوکراین، هدف از کمک‌های نظامی جدید به اوکراین را اشتباه بیان کرد. بایدن به کرات در مراسم مختلف نام افراد را فراموش کرده است، از جمله در مراسمی که بابت مهاجران بود و او از به یاد آوردن نام وزیر خود عاجز بود. یکی از متحدان بایدن می‌گوید: «او به‌شدت شکننده شده است.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها