رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 636744

ژاپن در «جنگ» با فلاپی دیسک، اعلام پیروزی کرد

خداحافظی ژاپن با فلاپی دیسک تا سال ۲۰۲۴ طول کشید، اما بالاخره این اتفاق افتاده است.تا ماه گذشته، در این کشور همچنان از مردم خواسته می‌شد که با استفاده از دستگاه‌های ذخیره‌سازی قدیمی، اسنادی را به دولت ارائه کنند، زیرا هزاران مقررات در خصوص استفاده از فلاپی‌دیسک وجود داشت.

تارو کونو، وزیر دیجیتال ژاپن اعلام کرده که این قوانین دیگر لغو شده‌ و مردم لازم نیست از فلاپی‌دیسک برای ارائه اسناد استفاده کنند. در سال ۲۰۲۱ آقای کونو به فلاپی دیسک «اعلان جنگ» داده بود و روز چهارشنبه، تقریبا سه سال بعد از آن، او اعلام کرد: «ما در جنگ با فلاپی دیسک پیروز شدیم!»
آقای کونو از زمانی که به عنوان وزیر دیجیتال ژاپن منصوب شد، هدف خود را حذف فناوری قدیمی قرار داد.
Skipکت جهان بدل شداو پیشتر نیز گفته بود که از شر دستگاه‌های فکس خلاص خواهد شد.

ژاپن که زمانی به عنوان یک غول فناوری شناخته می‌شد، در سال‌های اخیر به دلیل مقاومت عمیق در برابر تغییر، در موج جهانی تحول دیجیتال عقب مانده است.به عنوان مثال، دفاتر کار دستگاه‌های فکس را بر ایمیل‌ها ترجیح داده و از آن استفاده می‌کنند و برنامه‌های قبلی برای حذف دستگاه‌های فکس از ادارات دولتی به دلیل مقاومت‌ها، کنار گذاشته شد.
اعلام پیروزی در جنگ با فلاپی‌دیسک به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی ژاپن مورد بحث قرار گرفت.

دستگاه‌های مربع شکل که در دهه ۱۹۶۰ ساخته شدند، در دهه ۱۹۹۰ با اختراع راه‌حل‌های ذخیره‌سازی کارآمدتر از چرخه استفاده خارج شدند. فلاپی دیسک‌ها با بالاترین چگالی می‌توانند فقط ۱.۴۴ مگابایت داده را در خود جای دهند. با این حساب، بیش از ۲۲ هزار دیسک برای تکثیر یک مموری استیک ۳۲ گیگابایتی، مورد نیاز است.سونی آخرین تولید کننده فلاپی دیسک‌ها در سال ۲۰۱۱ به تولید این محصول پایان داد.

به عنوان بخشی از کمپین دیرهنگام خود برای دیجیتالی کردن بوروکراسی، ژاپن در سپتامبر ۲۰۲۱ یک آژانس دیجیتال راه‌اندازی کرد که آقای کونو مسئولیت آن را بر عهده دارد. در سال ۲۰۱۹ هم آخرین ارائه دهنده پیجر، سرویس خود را در ژاپن تعطیل کرده بود در حالیکه تنها یک استفاده کننده داشت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها