رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 636749

بابک زنجانی محصول شما است

ساعت 24 -محمد شریعتمداری از وزیرانکابینه اصلاحات و دولت‌های روحلنی در گفت وگویی طولانی تاکید کرد پیروزی یک جناح سیاسی در انتخابات رییس جمهور ادامه راه دولتهای اصولکرا است در این صورت هزینه‌های مالی انتقال پول از سایر تراستی‌ها، چون از طریق بانک نمی‌تواند عمل شود، که نه فقط به خاطر تحریم بلکه حتی به خاطر FATF است. بخش‌هایی از صحبت‌های را در گفت وگو با خبر انلاین می‌خوانید:

همین الان اگر تمام تحریم‌ها برداشته شود، به دلیل FATF بسیاری از بانک‌های بزرگ دنیا با ما کار نمی‌کنند. ال سی‌های ما را نمی‌پذیرند. باید با یک بانک خودساخته کوچک با سرمایه‌اندک در کشوری کار کنیم که حاصلش بابک زنجانی می‌شود. بابک زنجانی محصول شما است. این مسیر را اگر قرار باشد ادامه دهید ده‌ها بابک زنجانی خلق می‌شود. چون روش رسمی برای انتقال پول به ایران نیست. مجبورید به تراستی‌ها اعتماد کنید. کشتی‌هایتان بیشتر از چند میلیارد دلار بدهکارند روسای مالی و پولی کشور از محل نگهداری پول‌ها در تراستی‌های جهان بی‌خبرند. ما فقط یک اعتماد یک طرفه به حجم کثیری از تراستی‌ها می‌کنیم و این خلاف رویه معمول در اداره کشور است. حتما اگر ما را تحریم کنند آن را دور می‌زنیم. تردیدی نیست. اما آن‌هایی که به دنبال کشف راه‌های جدید تحریم هستند همان‌ها به دنبال ادامه تقابل هستند. دنبال حل نشدن مشکل هستند. اگر در لایه‌های پایین تر برویم منافع آن‌ها را هم می‌بینیم.

در خرید کشتی‌ها و دست داشتن در میزان قابل ملاحظه‌ای از واردات و تهاتر. این‌ها مطالب روشنی است. بخش قابل توجهی از مردم ایران این را می‌دانند و می‌خواهید بر این طبل بکوبید و می‌خواهید همین مسیر را ادامه دهید. نمی‌خواهید اجازه دهید که کشور به حال طبیعی خود به مردم خدمت کند. نمی‌گذارید در شرایط رسمی با دنیا ارتباط برقرار شود به طوری که مردم بتوانند راحت صادر و وارد کنند و از بازارهای بین‌المللی و منابع مالی دنیا برای سرمایه‌گذاری استفاده کنند. شما که ادعا می‌کنید می‌خواهید ۷ میلیارد دلار در مناطق محروم و روستاها هزینه کنید، با کدام پول؟ همین الان کشتی‌هایتان بیشتر از چند میلیارد دلار بدهکارند. عقلانیت انقلابی باید به جای شکلی از اداره حکومت که امروز حکم است بنشیند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها