رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 636761

تازه‌ترین آمار از ثبت‌نام کارجویان در سامانه رصد اشتغال

ساعت 24 - بر اساس گزارش‌ها بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سامانه رصد اشتغال ثبت‌نام کرده‌اند و طبق صحت‌سنجی صورت گرفته حدود یک میلیون و ۶۵ هزار پیامک به سامانه ارسال و بیش از ۶۱۴ هزار تماس موفق ثبت شده است.

به گزارش ایسنا، سامانه ملی رصد اشتغال با هدف کسب اطلاعات دقیق از ورودی و خروجی‌های بازار کار و میزان اشتغال ایجادی در راستای برنامه دولت سیزدهم برای ایجاد سالانه یک میلیون شغل راه‌اندازی شده و از طریق آن، عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه اشتغال و شناسایی آمار بیکاران و شاغلان و فرصت‌های شغلی موجود مشخص می‌شود.

از ویژگی‌های سامانه این است که بستری برای شفاف‌سازی آمارهای اشتغال در هر استان فراهم می‌کند و فرصت‌های شغلی موجود به طور روزانه در آن رصد می‌شوند تا ضمن در دسترس بودن اطلاعات، بهره‌برداری مطلوب از نتایج آمارگیری در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها صورت گیرد.

سامانه رصد اشتغال یکی از راهکارهایی است که دولت برای ساماندهی اشتغال ایجاد کرده و افراد جویای کار می‌توانند با ثبت نام در سامانه درخواست خود را برای دریافت شغل مناسب اعلام کنند.

ساز و کار نظارت بر فرصت‌های شغلی در سامانه رصد اشتغال مبتنی بر ۳ فرایند نظارت پیامکی، تماس تلفنی و حضوری است.در مرحله نظارت میدانی بر اشتغال ایجاد شده توسط وزارت کار علاوه بر بازدید حضوری از طرح اشتغال،مکان دقیق و اطلاعات کامل فرد با خدمات دریافت شده و ثبت شده، تطبیق داده می‌شود و اطلاعات سامانه به طور مستمر رصد و بررسی و نسبت به نظارت بر طرح‌ها سختگیری می‌شود تا هر موضوعی به اسم اشتغال ثبت نشود.

بر اساس گزارش‌ها از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ و زمان راه‌اندازی سامانه تا خرداد امسال با درنظر گرفتن کد ملی و ثبت مشخصات کامل افراد، ۳ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۵۲۵ نفر بدون صحت‌سنجی در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند. در فرایند صحت‌سنجی تعداد پیامک‌های ارسالی به سامانه یک میلیون و ۶۴ هزار و ۹۶۲ پیامک و تعداد تماس‌های موفق ۶۱۴ هزار و ۷۱۹ مورد بوده است.

تعداد نظارت‌های میدانی بر مبنای سامانه نظارت میدانی پایش نیز ۱۵۵ هزار و ۶۰۵ مورد گزارش شده است.این بررسی‌ صحت تلفنی را ۸۶.۷۱ درصد و صحت میدانی را ۷۳.۸۵ درصد نشان می‌دهد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها