رفتن به محتوا
کد خبر 636835

هلند با پیروزی مقابل ترکیه حریف انگلیس شد

ساعت 24 - تیم ملی فوتبال انگلیس با پیروزی مقابل سوئیس به دیدار نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۴ رسید. این بازی در وقت‌های عادی و اضافی ۱-۱ تمام شد، اما در ضربات پنالتی این انگلیس بود که حریفش را با نتیجه ۴-۵ شکست داد.

گل نخست این بازی را بریل امبولو، مهاجم باشگاه موناکو، در دقیقه ۷۵ زد، اما برتری سوئیس فقط پنج دقیقه دوام داشت و باکایو ساکا، مهاجم ۲۲ ساله آرسنال، کار را به تساوی کشاند.

در ضربات پنالتی نیز تمامی بازیکنان ضرباتشان را گل کردند به استثنای مانوئل آکانجی، بازیکن باشگاه منچستر سیتی. پنالتی پیروزی‌بخش انگلیس را هم ترنت الکساندر آرنولد وارد دروازه حریف کرد. انگلیس به این ترتیب در دیدار نیمه‌‌نهایی حریف برنده بازی هلند و ترکیه خواهد شد.

تیم ملی انگلیسی همچنین با این پیروزی «طلسم دوسلدورف» را شکست. این تنها شهری است که انگلیس بیشتر از یک بازی در آن انجام داده بود و رکورد ۱۰۰ درصد شکست داشت. این تیم در سال ۱۹۸۷ در این شهر با نتیجه ۱-۳ به آلمان غربی باخته بود و سال بعد از آن هم با همین نتیجه بازی را در یورو ۸۸ به هلند واگذار کرد.

این مسابقه همچنین یکصدمین حضور گرث ساوتگیت روی نیمکت تیم ملی انگلیس بود. او گرچه تنها مردی است که توانسته در چهار تورنمنت مهم (جام جهانی و یورو) متوالی تیمش را به یک‌چهارم نهایی برساند، اما به دلیل بازی خسته‌کننده انگلیس انتقادات زیادی روبرو است.
حالا ساوتگیت به لطف قرعه آسان تیمش این شانس را دارد که ماموریت ناتمام سه سال قبل در لندن را که به یک قدمی قهرمانی در یورو رسید، کامل کند و به حسرت ۵۸ ساله تیمش برای قهرمانی در یک تورنمنت مهم پایان دهد
این همچنین پایان حضور سوئیس یکی از تیم‌های جذاب یورو ۲۰۲۴ بود، تیمی که در دیدار قبلی توانست ایتالیا مدافع قهرمانی را راهی خانه کند.
پیروزی هلند با گل به خودی بازیکن ترکیه
در دیگر دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ هلند گرچه در برلین از ترکیه عقب افتاد اما در پایان این تیم را ۱-۲ شکست داد و حریف انگلیس در دیدار نیمه‌نهایی شد.
ترکیه در این مسابقه با گل دقیقه ۳۵ صامت آکایدین از حریف پیش افتاد اما استفان دفرای در دقیقه ۷۰ کار را به تساوی کشاند. شش دقیقه بعد از گل این بار هلند روی گل به خودی مرت مولدور از حریف پیش افتاد و این برتری را تا پایان حفظ کرد.
هلند در این تورنمنت عملکرد نسبتا ضعیفی داشته و تنها نمایش خوب این تیم به دیدار یک‌هشتم نهایی برمی‌گردد که رومانی را سه بر صفر شکست داد.

هلند در نیمه اول بازی با ترکیه اما به عادت قدیمی‌اش برگشت و تیمی منفعل، قابل پیشبینی و آسیب‌پذیر بود. این تیم تلاش می‌کرد در ضد حمله‌ها به حریف ضربه بزند که البته در انجام این کار موفق نبود.
رونالد کومان اما در ادامه کار توانست تغییر لازم را در تیمش ایجاد کند و «نارنجی‌ها» دیدار مقابل تیم سخت‌کوش ترکیه را با پیروزی تمام کردند.

به این ترتیب مردان رونالد کومان باید چهارشنبه در دیدار نیمه‌نهایی به مصاف تیم ملی انگلیس در شهر دورتموند بروند. در دیگر دیدار نیمه‌نهایی نیز سه‌شنبه تیم‌های اسپانیا و فرانسه در مونیخ باهم بازی می‌کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها