رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 637092

سایه سنگین سیاسی‌کاری روی سر تامین اجتماعی

ساعت 24 - مطالبات سرکوب شده کارگران و بازنشستگان در دولت سیزدهم، پس از برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دوباره توان قد کشیدن یافته و این روزها، فعالان صنفی و کارشناسان این حوزه، با برشمردن این مطالبات، از دولت چهاردهم می‌خواهند که به این خواسته‌ها احترام گذاشته و برای تحقق آن‌ها، تلاش کند.

به گزارش «توسعه ایرانی»، «تامین معیشت آبرومند از محل دستمزد کارگری و مستمری بازنشستگی»، «احیای امنیت شغلی کارگران»، «احترام به حق کارگران و بازنشستگان برای فعالیت در تشکل‌های صنفی و عدم مداخله دولت در این سازمان‌های مردم‌نهاد»، «کاهش هزینه‌های درمان بازنشستگان و کارگران با اجرای دقیق قوانین» و... بخشی از این مطالبات هستند که توقع می‌رود در دولت چهاردهم، تلاش برای تحقق آن‌ها افزایش یابد و مسیر حقوق‌زدایی از این قشر بزرگ که در دولت سیزدهم با قدرت ادامه داشت، متوقف و معکوس شود. در همین زمینه یک کارشناس رفاه و تامین اجتماعی گفت: در آستانه تشکیل دولت جدید هستیم و انتظار می‌رود وعده‌هایی که مستقیم یا غیرمستقیم به جامعه داده شده، برآورده شود. در شرایط اجتماعی حاکم بر جامعه باید تدابیری اندیشیده شود تا خواسته‌ها و مطالبات تمام افراد جامعه، چه رای‌دهندگان به رئیس جمهور منتخب، چه رای‌دهندگان به جناح مقابل و چه آن‌هایی که اصلاً رای ندادند، محقق شود. تنها در این صورت است که می‌توانیم به وفاق ملی و جذب حداکثری برسیم. مشارکت حداکثری مردم در رویدادهای سیاسی آینده منوط به افزایش سطح رضایت‌مندی آحاد جامعه است. در دولت سیزدهم با استفاده ناصحیح از «لزوم برخورد با عاملان وضع موجود» و «فسادستیزی» بسیاری از معاونان و مدیران محلی و سراسری، برکنار شدند و برای بسیاری پرونده‌سازی شد. عباس اورنگ در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه «یکی از اصلی‌ترین عوامل افزایش رضایت‌مندی‌ها، رفتارهای کارگزاران دولت است»، افزود: رفتارهای کارگزاران نظام در هر جامعه‌‌ای از سطح مدیران عالی تا سطح مدیران میانی و عملیاتی به عنوان یک کل واحد رابطه مستقیمی با سطح رضایت‌مندی مردم دارد. بررسی‌های میدانی نشانگر آن است که دولت سیزدهم در بین مجموعه تحت پوشش حوزه رفاه و تامین اجتماعی با اقبال مواجه نشد و متعاقب نیز کاندیداهای مدعی استمرار دولت سیزدهم در کسب آرای این جامعه ۴۵ میلیون نفری توفیقی چندانی نداشتند که عمده‌ترین دلایل این موضوع را می‌توان در نحوه انتخاب مدیران، انتصابات و سیاست‌گذاری‌های این حوزه شناسایی کرد.

وی ادامه داد: اصرار بر انتخاب مدیران جوان و کم‌تجربه با حداقل دانش تخصصی برای اداره وزارتخانه یا سازمان‌های متولی این حوزه و متعاقب آن انتخاب معاونان و مدیران کل تا سطح روسای ادارات از یک‌سو و برکناری دسته جمعی مدیران مجرب به نحوی که وزیر کار با افتخار اعلام می‌کرد قریب به یک هزار مدیر را برکنار کرده، پاشنه آشیل دولت سیزدهم در جذب رضایت خانواده بزرگ رفاه و تامین اجتماعی شد. متاسفانه در دولت سیزدهم با استفاده ناصحیح از دو عبارت «لزوم برخورد با عاملان وضع موجود» و «فسادستیزی» بسیاری از معاونان و مدیران محلی و سراسری، برکنار شدند و شوربختانه برای بسیاری پرونده‌سازی شد.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها