رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 637159

جلیلی با دولت سایه می‌خواهد خود را تحمیل کند

ساعت 24 - نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: جریان سنتی راست در این سال‌ها نشان داده است هر وقت در قدرت اجرایی نبوده است از کارشکنی کردن دریغ نداشته است. هر تعهدی که قبل از حضور آقای پزشکیان و استقرار دولت جدید توسط دولت مستقر صورت بگیرد، کار غیراخلاقی است

علی تاجرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه انتخابات ۱۴۰۳ انتخاباتی متفاوت بود، گفت: انتخابات اخیر با دوره‌های قبلی از جهاتی قابل مقایسه نیست. در انتخابات سال ۷۶، خواسته ‌های مردم بیشتر اجتماعی بود. در سال ۱۴۰۰ تمام ارکان حاکمیت اعم از نهادهای انتصابی و انتخابی، همه با هم در یک جریان فکری قرار گرفتند ولی به شدت ناکارآمدی خودشان را نشان دادند. در عرض سه سال گذشته و در دولت آقای رییسی بیشتر از هشت سال دولت آقای روحانی، شاهد تورم و مشکلات اقتصادی و معیشتی بودیم. اگرچه من معتقد بودم که اگر انتخبات در ۱۴۰۴ برگزار می‌شد جمع بیشتری از مردم به این نظر می‌رسیدند که عدم کارآمدی در ساختار وجود دارد. الان هم این مساله به‌اندازه کافی درک شد و همین باعث شد که در انتخابات ۱۴۰۳ ما شاهد این باشیم که به رای‌دهنگان جدید افزوده نشده است داخل همان مجموع‌ رای در انتخابات، یک بخش زیادی از جریان اصول‌گرایی از انتخابات روی‌گردان شدند. تاجرنیا درباره فعالیت دولت سایه تصریح کرد: نسبت به ادوار مختلف جمهوری اسلامی کارآمدترین دوره را در دولت آقای خاتمی داشتیم، طبیعتاً نمی‌خواهند این ادامه پیدا کند. بنابراین اینکه یک جریانی در آن زمانی که در حاکمیت و قدرت نیست می‌خواهد فعالیت‌های کارشناسی کند، به نظر من نه تنها امر مذمومی نیست بلکه پسندیده است منتها این‌ها در ظاهر کار کارشناسی می‌کنند و در باطن و نهان به دولت فشار می آورند و یا با نهادهای موثر دولت را تحت فشار قرار می‌دهند که نتواند برنامه‌های خودش را جلو ببرد.

ما این نگاه را در دولت آقای رئیسی که کاملاً همراه با آقای جلیلی و دوستانشان هم بود، دیدیم یعنی حتی دولت آقای رئیسی را هم تحت فشار قرار می‌دادند که با منویات آن‌ها حرکت کند. آنچه که در ارتباط با آقای جلیلی و دوستانشان در قالب دولت سایه اتفاق می‌افتد را کار کارشناسی نمی‌دانم این جریان سعی می‌کند که به نوعی خود را تحمیل کند.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها