رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 637262

احتمال ورود کارگروه‌ها به مصادیق برای کابین0

ساعت 24 - یک چهره رسانه‌ای نزدیک به رئیس جمهور منتخب روند فعالیت کارگروه‌ها و کمیته‌ها برای انتخاب کابینه مسعود پزشکیان را تشریح کرد.

علی‌اصغر شفیعیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره نحوه فعالیت کارگروه‌ها و کمیته‌های ویژه برای انتخاب کابینه دولت چهاردهم گفت: برای هرکدام از وزارتخانه‌ها، معاونت‌ها و اعضای کابینه کارگروه مخصوص آن تشکیل شده است. این کارگروه‌ها متشکل از حدود ۲۰ نفر از کسانی هستند که هرکدام طبق آیین‌نامه‌ای عضو شده‌اند. این ترکیب از اصنافی که در آن حوزه فعال هستند، از جبهه اصلاحات، از ستاد انتخاباتی آقای پزشکیان، تشکل‌هایی که در هرکدام از این حوزه‌ها به صورت صنفی و چه حوزه سیاسی و احزاب و... شکل گرفته است. الان این کمیته‌ها در حال بررسی شاخص‌هایی هستند و بعد نظر خودشان را درباره مصادیق اعلام خواهند کرد تا چه کسی نامزد شود. اختصاص ۲۰ درصد کابینه به زنان/ لحاظ محدودیت سنی برای ۶۰ درصد وزرا

وی افزود: البته شاخص‌هایی که گفته می‌شود، مازاد بر آن شاخص‌های کلی است که شخص آقای پزشکیان برای نامزدهای وزارتخانه‌ها در نظر گرفته است. به طور مثال آقای پزشکیان تاکید دارند ۶۰ درصد وزرا یا معاونین رئیس‌جمهور سن‌شان بالای ۵۰ تا ۵۵ سال نباشد. در مورد دیگر ۶۰ درصد اعضای کابینه برای اولین بار قرار است که وزیر باشند. یعنی قرار است از وزرای سابق در دولت‌های گذشته نبوده باشند. همچنین قرار است برای ۲۰ درصد اعضای کابینه از زنان استفاده شود که این موضوع الزما وزیر نیست. این شامل حوزه ریاست سازمان محیط زیست، معاونت زنان و خانواده و چند جایگاه دیگر هم هست که در کابینه حضور دارند اما وزیر نیستند.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها