رفتن به محتوا
کد خبر 637444

ایران در سیبل پس از ترور ترامپ

بعید می‌دانم، هم دونالد ترامپ و هم دولت بایدن فریب این موج سازی رسانه‌ای و ایران هراسی بعد از ترور ترامپ را بخورند و این را به شما قول میدهم که بعد از یکی دو روز این موج ضد ایرانی بعد از ترور ترامپ هم فروکش می‌کند و همه به عقلانیت باز می‌گردند. فعلا یک موج احساسی ضدایرانی در جریان است.

پس از ترور ناموفق روز شنبه دونالد ترامپ اکنون یک موج ایران هراسی جدی شکل گرفته است که در سایه آن سعی شده به هر نحوی پای جمهوری اسلامی ایران را به این ترور باز کنند. هرچند که علی باقری کنی در مقام سرپرست وزارت امور خارجه و همچنین ناصر کنعانی، سخنگوی دستگاه دیپلماسی و نیز نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک به شکل‌ها جداگانه‌ نسبت به این ادعاهای ضد ایرانی واکنش نشان داده و حضور و نقش ایران در ترور ترامپ را از اساس تکذیب کردند، اما به نظر می‌رسد که اکنون این موج ضد ایرانی با قوت به کار خود ادامه می‌دهد. ز طرف دیگر موج ترامپ هراسی توسط رسانه‌های خارج نشین در دستور کار است تا به شکلی روی فضای سیاسی و روانی ایران اثرات سوء خود را داشته باشند. لذا برای بررسی دقیق‌ترین موضوع به گفت وگویی با عبدالرضا فرجی راد نشسته‌ایم تا تحلیل سفیر سابق ایران در مجارستان و نروژ و استاد مسائل ژئوپلیتیک را در این خصوص جویا شویم. ببینید مسئله اینجاست که ما در برخی از حوزه‌ها ضعیف عمل کرده‌ایم که یکی از این حوزه‌ها در کار با رسانه باز می‌گردد و در مقابل هم مخالفین روز به روز نقش پررنگ‌تری پیدا می‌کنند و تبلیغات ضد ایرانی بیشتری را هم ترویج می‌کنند.

لذا با وقوع کوچک‌ترین اتفاقی آن را به بهانه‌ای برای موج ضد ایرانی جدید تبدیل می‌کنند و در این راستا ترور نافرجام ترامپ هم سبب شد که پس از ادعای سی‌ان‌ان، رسانه‌های معاند از آن سوء استفاده کرده و سعی دارند به هر نحوی که شده پای جمهوری اسلامی ایران را به این ترور نافرجام بکشانند. در حالی که کاخ سفید رسماً اعلام کرده است طی تحقیقات خود به هیچ عامل و کشور خارجی در این ترور ترامپ نرسیدند. هدف آن است که بتوانند با ترویج شائبه دخالت ایران در ترور دونالد ترامپ، سیاست‌های رادیکال‌تری در صورت پیروزی دونالد ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران پی گرفته شود که البته به نظر من اصلاً چنین چیزی نزدیک به واقعیت نیست. چون دونالد ترامپ با توجه به تجربه ۴ ساله ریاست جمهوری خود به این نتیجه رسیده است که نمی‌تواند روی موج ایران هراسی و تقابل با تهران به خروجی دست پیدا کند و یا سیاست رادیکالی را در قبال جمهوری اسلامی ایران به کار ببرد.  لذا بعید می‌دانم، هم دونالد ترامپ و هم دولت بایدن فریب این موج سازی رسانه‌ای و ایران هراسی بعد از ترور ترامپ را بخورند و این را به شما قول میدهم که بعد از یکی دو روز این موج ضد ایرانی بعد از ترور ترامپ هم فروکش می‌کند و همه به عقلانیت باز می‌گردند. فعلا یک موج احساسی ضدایرانی در جریان است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها