رفتن به محتوا
کد خبر 637446

عرب ها واسطه آشتی ایران و آمریکا

ساعت 24 - پایتخت‌های عربی واسطه توافق کوتاه مدت تهران - واشنگتن می‌شوند؟ / تا قبل از ژانویه ۲۰۲۵ یک پنجره باریک برای تعامل با تهران وجود دارد

در دوره ریاست جمهوری مسعود پزشکیان ایران از یک دولت اصلاح طلب برخوردار خواهد بود. با توجه به نگرانی‌های عمیق از برنامه هسته‌ای و تحرکات منطقه‌ای ایران، غرب باید از این فرصت برای دنبال کردن دیپلماسی اصولی با تهران استفاده کند.

الی گرانمایه در یادداشتی در پایگاه اینترنتی شورای روابط خارجی اروپا نوشت: در دوره ریاست جمهوری مسعود پزشکیان ایران از یک دولت اصلاح طلب برخوردار خواهد بود. با توجه به نگرانی‌های عمیق از برنامه هسته‌ای و تحرکات منطقه‌ای ایران، غرب باید از این فرصت برای دنبال کردن دیپلماسی اصولی با تهران استفاده کند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب جدید ایران است. بعد از درگذشت ابراهیم رئیسی، اکنون روی کار آمدن دولت اصلاح طلب پزشکیان فرصتی غیرمنتظره برای غرب جهت تلاش محتاطانه، اما معنی دار برای ایجاد یگ گشایش جدید دیپلماتیک با تهران به منظور کاهش تهدیدات ناشی از برنامه هسته ایران و اقدامات منطقه‌ای این کشور فراهم آورده است.

لیست بلندبالایی از چالش‌ها پیش روی دولت پزشکیان قرار دارد: اقتصادی بیمار که در نتیجه سال‌ها سوء مدیریت و تحریم ضعیف شده است؛ شکاف عمیق اجتماعی پس از اعتراضات سال ۲۰۲۲ و تنش‌های ژئوپلتیک که ایران را در آستانه جنگ قرار داده است. به علاوه فضای مانور پزشکیان با توجه به نظام سیاسی حاکم بر ایران که در آن محافظه کاران تمام مراکز قدرت را در اختیار دارند احتمالا محدود خواهد بود.  

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها