رفتن به محتوا
کد خبر 637722

مهم ترین نکات برای خرید شلوار جین

شلوار‌های جین را می‌توانیم یکی از اعضای جدا نشدنی کمد لباس‌هایمان معرفی کنیم.

اصول استایل مردانه با شلوار جین + ۱۴ ست شلوار جین مردانه خاص

شلوار‌های جین به دلیل دوام بالا و زیبایی که دارند، یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین آیتم‌های پوشاک در سراسر جهان هستند که می‌توان آن‌ها را با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف و متنوع در موقعیت‌های مختلف پوشید. با این حال، پیدا کردن شلوار جین مناسب که در عین زیبایی دوام بالا و‌ جنس خوب داشته باشد، کار بسیار سختی است. با توجه به این موضوع، نکاتی وجود دارند که به هنگام خرید شلوار جین باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشیم. در ادامه این مطلب، به مهم‌ترین نکات برای خرید شلوار جین می‌پردازیم.

سایز

برخلاف تصور عموم، زیبایی و ظاهر مهم‌ترین و اصلی‌ترین مولفه در خرید شلوار جین نیستند. بلکه مولفه‌های دیگری نیز وجود دارند که توجه به آن‌ها به هنگام خرید شلوار جین به شما کمک می‌کند شلواری مناسب و کاربردی داشته باشید. سایز یکی از همین فاکتو‌ر‌های مهم است. سایز شلوار جین به دلیل حالت کشسانی که دارد، متفاوت از دیگر شلوار‌ها است. در واقع از آن‌جایی که شلوار جین کشیده می‌شود، به همین دلیل بعد از مدتی تقریباً نیم سایز بزرگتر می‌شود. به همین دلیل شلوار جین‌هایی که به هنگام خرید اندکی گشاد هستند و فیت بدن نیستند، به زودی بی شکل شده و تقریبا دیگر قابل استفاده نیستند.

تنگ و کوچک بودن شلوار جین مردانه هم مشکل‌زا است. چرا که با توجه به جنس این شلوار‌ها تنگ بودن آن‌ها راحتی و آزادی عمل را از شما می‌گیرد. چگونه می‌توان شلوار جین مناسب بدن را تشخیص داد؟ برای تشخیص این موضوع بر روی یک صندلی در اتاق بنشینید، اگر شلوار جینی که می‌خواهید خریداری کنید به هنگام بستن دکمه حرکت و نفس کشیدن را دشوار می‌کند، یعنی سایز آن برایتان خیلی کوچک است. البته برخی مدل‌های شلوار جین مانند مام فیت‌ و بگ وجود دارند که مدل آن‌ها گشاد است و به هنگام خرید صرفا باید به سایز و اندازه بودن دور کمرتان توجه کنید.

پارچه

یکی دیگر از نکات مهم در خرید شلوار جین، پارچه آن است. جین اصیل دارای درهم تنیدگی خاصی از نخ‌ها است که از کیفیت بالایی برخوردار هستند. قسمت بیرونی شلوار جین باید تیره‌تر از داخل آن باشد. این به این دلیل است که در جین فقط نخ‌های تار که در قسمت بیرونی غالب هستند رنگ می‌شوند، بنابراین داخل محصول جین سبک‌تر و روشن‌تر است. به همین دلیل به هنگام خرید شلوار جین دقت به جنس پارچه و کیفیت آن نکته مهمی است که تاثیر زیادی در دوام و کارایی شلوار دارد. شلوار جین‌هایی با جنس پارچه نامرغوب باعث می‌شود به هنگام شست و شو رنگ داده و با پوشیدن مداوم شکل خود را از دست بدهد.

راهنمای جامع انواع شلوار جین زنانه | آی‌بولک

زیپ‌ها، دکمه‌ها و سایر عناصر

زیپ‌ها، دکمه‌ها، پرچ‌ها و سایر عناصر موجود بر روی شلوار جین باید از فلز (معمولاً برنج، مس، آلومینیوم یا نیکل) ساخته شوند. چرا که قطعات فلزی دوام و مقاومت بیشتری دارند و به مرور زمان ‌ به هنگام شست و شو خراب نمی‌شوند. به هنگام خرید بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ گونه تراشه یا نقص دیگری بر روی شلوار وجود نداشته باشد. زیپ نباید هنگام بالا و پایین کردن مشکل داشته باشد و دکمه‌ نیز در جای درست و اصولی باید قرار داشته باشد.

اندازه جیب‌ها

اکثر شلوار جین‌ها در پشت و جلوی خود جیب‌ دارند. جیب‌های پشتی باید متناسب با اندازه باسن باشند، چرا که در غیر این صورت می‌توانند ظاهر فرم بدن را خراب کنند. اگر شکل بدن انحنادار دارید، شلوار جین با جیب‌های کوچک را انتخاب نکنید. جیب‌های بزرگ نیز برای افراد با جثه کوچک و لاغر توصیه نمی‌شود زیرا از نظر بصری حجم بدن را کاهش داده و کوچک‌تر نشان می‌دهد. اگر وجود جیب در شلوار برایتان مهم است، از وجود آن در شلواری که می‌خواهید خریداری کنید مطمئن شوید، چرا که ممکن است تعداد جیب‌های برخی شلوار‌ها کم باشد.

اندازه فاق شلوار جین

شلوار جین‌ها به دو صورت فاق بلند و فاق کوتاه طراحی و دوخته می‌شوند. به هنگام خرید باید با توجه به سلیقه و اندام خود،شلوار فاق بلند یا کوتاه را انتخاب کنید. شلوار جین زنانه فاق بلند اغلب با فاصله زیاد از درز پایین شلوار تا دکمه متمایز می‌شود. این مدل شلوار به صورت بصری نسبت شکل بدن را تغییر داده و پایین تنه را بلند‌تر نشان می‌دهد. شلوار‌های فاق کوتاه نیز برای پوشیدن با برخی لباس‌ها مناسب هستند. شلوار‌هایی با فاق بسیار کوتاه اغلب برای خانم‌هایی مناسب هستند که علاقه دارند لباس‌های نیم تنه بپوشند. بهتر است آقایان سمت پوشیدن این مدل شلوار‌ها نروند.

رنگ برچسب داخل

برچسبی که داخل شلوار جین قرار دارد باید سفید باشد. اگر قرمز، سبز یا هر رنگ دیگری است، به این معنی است که شلوار جین جدید شما احتمالاً هنگام شستن رنگ می‌دهد و رنگ آن محو و کدر می‌شود.

رنگ شلوار

امروزه شلوار‌های جین در رنگ‌های مختلفی در بازار وجود دارند که طیف وسیعی از سلیقه‌ها را در برمی‌گیرد. به هنگام خرید شلوار جین باید به این فکر کنید که برای چه اهدافی به شلوار جین نیاز دارید. اگر به دنبال شلواری هستید که هم در محل کار و هم در مراسم رسمی بپوشید، به سراغ رنگ‌های تیره بروید. به گفته استایلیست‌ها، شلوار جین‌های رنگ تیره همیشه کاربردی‌تر بوده و زیباتر به نظر می‌رسند. شلوار جین‌هایی با رنگ روشن نیز بیشتر برای استفاده روزمره و برای فصل تابستان مناسب هستند.

آرایش پارچه

بهتر است به هنگام خرید شلوار جین، به درصد پنبه و درصد الاستین / لیکرا آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. نکاتی در این باره وجود دارند که عبارتند از :

1) هرچه پنبه پارچه بیشتر باشد، شلوار جین کیفیت بالاتری خواهد داشت.

2) الاستین/لایکرا نشان دهنده میزان کشش شلوار است. بنابراین بهتر است حداقل 2% لیکرا یا الاستین داشته باشد. شلوار‌هایی که دارای 90٪ پنبه و 2٪ الاستین هستند، از کشیدگی بیش از حد یا افتادگی شلوار در ناحیه کمر، پاها یا باسن جلوگیری می‌کنند.

3) اگر می‌خواهید شلوارتان تا حد ممکن کشش کمتری داشته باشد، در قسمت توضیحات شلوار به دنبال عبارت "Rigid" باشید. این مدل جین‌ها پنبه بالایی با درصد 98 درصد یا بیشتر دارند.

دوخت شلوار

دوخت شلوار هم یکی از مولفه‌های نشان دهنده کیفیت و اصالت شلوار است. بنابراین به هنگام خرید به دوخت آن توجه داشته باشید و دوخت اطراف شلوار و جیب‌ها را بررسی کنید. دوخت‌ها باید مرتب، محکم، اصولی، به موازات هم و بدون هرگونه بیرون زدگی یا بازد شدگی باشند. ‌ دوخت‌های مرتب در شلوار جین نشانی از کیفیت بالای آن هستند.

قیمت

یکی دیگر از مولفه‌های مهم در خرید شلوار‌های جین قیمت آن‌ها است که از اهمیت زیادی برای افراد برخوردار است. شلوار جینی که از مشخصاتی که در این مقاله گفته شد برخوردار باشد، بدون شک شلوار گران‌قیمتی است. بنابراین اگر شلوار خوب و با‌کیفتی می‌خواهید باید هزینه بیشتری را بپردازید.

برخی نکات مهم دیگر به هنگام خرید شلوار جین

  • اگرچه ممکن است برای عده‌ای مهم نباشد، اما برای برخی افراد برند بودن شلوار و مارک آن موضوع مهمی است. در همه شلوارهای ارجینال، نام برند سازنده شلوار بر روی آن درج می‌شود که می‌توانید آن را مشاهده کنید.
  • سبک یا سنگین بودن شلوار جین نیز می‌تواند موضوع مهمی باشد و ممکن است این سوال برای فرد مطرح شود که شلوار سبک بهتر است یا سنگین؟!. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هرچه شلوار جین خریداری شده سنگین‌تر باشد، کیفیت آن بهتر است. یک شلوار جین باکیفیت ‌و مرغوب از بافتی قابل دید، قابل لمس و نسبتا زبر و خشن برخوردار است.
  • وجود مواد پلاستیکی و بی‌کیفیت در شلوار جین نیز موضوعی است که باید به هنگام خرید به آن توجه داشته باشید و از خرید شلوار‌هایی با این ویژگی خودداری کنید.
  • در قسمت داخلی کمر برخی شلوار‌های جین نوعی پارچه وجود دارد که نقش عرق‌گیر را دارد و یک ویژگی مثبت برای شلوار به حساب می‌آید.
  • هنگام خرید شلوار جین به قد آن هم توجه کنید. قد شلوار را با توجه به سلیقه، قد و نیازی که دارید انتخاب کنید. طبق تجربه شلوار‌هایی با قد 95 تا 100 سانتی‌متر برای پاهای کشیده و بلند مناسب بوده و شلوار‌های قد 90 نیز اغلب برای همه افراد مناسب هستند.
  • آشنایی با انواع مدل‌های شلوار‌های جین پیش از خرید نیز یکی از اقداماتی است که به شما برای خرید مناسب کمک می‌کند. برخی از انواع مدل‌های شلوار جین عبارتند از شلوار‌های اسکینی، شلوار بوت کات، شلوار بگ، شلوار مام فیت، شلوار راسته، شلوار بوی فرند و … که به هنگام انتخاب هر یک از این مدل‌ها باید به قد و اندام خود توجه داشته و با توجه به آن خرید کنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها