رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 637943

افزایش قاچاق مواد اولیه مبلمان به کشور

ساعت 24 -نائب رئیس شورای ملی مبلمان ایران و صنایع وابسته از افزایش قاچاق مواد اولیه مبلمان به کشور خبر داد.

صنعت مبلمان ‌سازی و درودگری یکی از صنایع بسیار بزرگ کشور است که گرچه واردات در این صنف ممنوع شده است اما در بازار به‌ وفور اجناس قاچاق با قیمت بالا یافت می‌شود، در این مورد با علیرضا عباسی، نائب رئیس شورای ملی مبلمان ایران و صنایع وابسته گفتگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید؛

* لطفا بفرمایید شورای ملی مبلمان ایران چه وظایفی دارد و چه صنایعی به آن وابسته‌اند؟

این شورا در مورد تمامی امور مربوط به مبلمان انجام وظیفه می‌کند و زیر مجموعه اتاق بازرگانی قرار دارد و حدود پنج هزار نفر در تهران و ۶۲ هزار نفر در کشور زیرمجموعه این شورا هستند.

* درودگران و مبل سازان با چه چالش‌هایی روبرو هستند؟

بزرگترین مشکل ما در تامین مواد اولیه است، البته ما افتخار می‌کنیم که تولید داخلی داریم اما برخی از مواد اولیه نظیر پارچه‌های مبلی از کیفیت لازم برخوردار نیستند و از نظر کمیت نیز دچار مشکل هستیم که جلوی واردات به بهانه حمایت از تولید داخلی گرفته شده و باعث افزایش اجناس قاچاق در کشور شده است.

اجناس قاچاق در بازار به وفور وجود دارد قیمت محصول نهایی ایرانی نیز در نتیجه این موضوع دچار افزایش می‌شود و از ما می‌پرسند که چرا مبل گران است؟ مواد اولیه خوب هم توزیع نمی‌شود مواد اولیه نیاز تولید است و چیزی نیست که جلوی واردات آن گرفته شود در عوض باید خدماتی ارائه شود تا تسهیلات به تولیدکننده داده شود تا او هم بتواند خدمات با کیفیتی ارائه کند.

* مواد اولیه صنعت مبلمان‌سازی به محیط زیست آسیب می‌رساند، چه راهکاری برای این موضوع در نظر گرفته‌اید؟

مواد اولیه شامل پارچه مبلی، چوب، یراق آلات، ام دی اف، مواد شیمیایی، چسب، نئوپان و رنگ می‌شود که در مورد چوب شاید به نظر برسد که به محیط زیست آسیب می‌رساند اما چوب‌ها معمولا از بزرگترین کشورهای تولیدکننده چوب که در همسایگی ما قرار دارند یعنی روسیه به ایران وارد می‌شوند.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها