رفتن به محتوا
کد خبر 638237

پنکک چیست؟

پنکک یکی از محصولات آرایشی پرکاربرد و محبوب هست. ولی شاید خیلیا هنوز درست ندونن که این محصول چیه و چطور باید ازش استفاده کرد. تو این مطلب قراره با پنکک آشنا بشیم، ببینیم چجوری باید انتخابش کنیم و چطور ازش بهترین استفاده رو کنیم.

پنکک در اصل یه نوع پودر فشرده هست که برای مات کردن و ثابت کردن آرایش به کار میره. این محصول میتونه پوست رو صاف و یکنواخت کنه و در عین حال برق اضافی پوست رو هم بگیره. معمولاً پنکک‌ ها توی بسته‌های گرد و کوچک عرضه میشن که استفاده از اون‌ها رو خیلی راحت میکنه. فقط کافیه یه اسفنج یا براش رو به پودر بمالی و روی پوستت پخش کنی.

انتخاب پنکک مناسب خیلی مهمه. اولین چیزی که باید در نظر بگیری، رنگ محصوله. پنکک باید همرنگ یا نهایتا یک درجه روشن‌تر از رنگ پوستت باشه. اگه پنکک خیلی روشن یا خیلی تیره باشه، آرایشت طبیعی به نظر نمی‌رسه. برای انتخاب رنگ درست، می‌تونی پنکک رو روی فک یا گردنت تست کنی. این قسمت ها بهترین جا برای تست رنگ پنکک هستن چون رنگشون به رنگ صورتت نزدیکه.

مای سفورا

حالا که رنگ مناسب رو پیدا کردی، باید به نوع پوستت هم توجه کنی. اگه پوست چرب داری، بهتره از پنکک‌های مات‌کننده استفاده کنی. این نوع پنکک‌ها به کنترل چربی پوست کمک می‌کنن و باعث می‌شن پوستت مات و بدون برق بمونه. اگه پوستت خشکه، باید دنبال پنکک‌هایی باشی که مرطوب‌کننده هم داشته باشن. این پنکک‌ ها از خشکی و پوسته پوسته شدن جلوگیری میکنن.

حالا سوال مهم این جاست که چطور از پنکک درست استفاده کنیم. اول باید بدونی که پنکک معمولا بعد از کرم پودر و کانسیلر استفاده میشه. وقتی که کرم پودر و کانسیلرت رو زدی و خوب محوشون کردی، نوبت به پنکک میرسه. یه اسفنج یا براش نرم رو بردار و به پنکک بمال. بعد به آرامی روی صورتت بزن. بهتره با حرکت‌های دایره‌ای یا ضربه‌های ملایم این کار رو بکنی تا محصول به خوبی روی پوستت بخوابه.

یه نکته‌ی مهم دیگه اینه که نباید پنکک رو زیاد روی پوستت بمالی. پنکک باید یه لایه‌ی نازک و سبک باشه که پوستت رو صاف و مات کنه. اگه زیاد از پنکک استفاده کنی، پوستت ممکنه مصنوعی به نظر برسه. بهتر هم هست که پنکک رو توی قسمت هایی که راحت تر چرب می‌شن، مثل پیشونی، بینی و چونه، بیشتر بزنی.

پنکک‌ها انواع مختلفی دارن و بعضی‌هاشون فیلتر UV هم دارن. این نوع پنکک‌ها برای روزهای آفتابی خیلی مناسبن چون از پوستت در برابر اشعه‌های مضر محافظت میکنن. پس اگه می‌خوای از پوستت در برابر آفتاب مراقبت کنی، حتماً دنبال پنکک‌هایی با SPF باش. یکی از بهترین پنکک هایی که بافت سبک و ماندگاری بالایی دارن، پنکک ماردینی هست.

همچنین، بعضی از پنکک ‌ها خاصیت پوشانندگی بالایی دارن و میتونن جای لک‌ها و جوش‌ها رو به خوبی کاور کنن. اگه دنبال یه پنکک با پوشانندگی خوب می‌گردی، می‌تونی این نوع پنکک‌ها رو انتخاب کنی. البته، حواست باشه که این نوع پنکک‌ها معمولاً سنگین‌تر هستن و باید با دقت بیشتری ازشون استفاده کنی تا آرایشت طبیعی به نظر برسه.

در نهایت، یادت باشه که پنکک یکی از اون محصولاتی هست که باید همیشه توی کیف آرایشت داشته باشی. مخصوصاً اگه پوست چرب داری یا توی هوای گرم و مرطوب زندگی می‌کنی، پنکک برای آرایشت ضروریه و پوستت رو مات و شیک نگه میداره. پس با انتخاب درست و استفاده‌ی صحیح از پنکک، می‌تونی همیشه یه پوست صاف و بدون برق داشته باشی و آرایشت رو بهتر و موندگارتر کنی.

اگر هم دنبال محصولات اورجینال مراقبتی و آرایشی میگردی، حتما به مای سفورا سر بزن. از بچه‌های مای سفورا می‌تونی مشاوره رایگان هم بگیری.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها