رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 638401

سایه جنگ گسترده در خاورمیانه

ساعت 24 - همزمان با افزایش نگرانی‌ها در خصوص شکل‌گیری جنگ تمام عیار در خاورمیانه، جو بایدن ابراز امیدواری کرد که ایران از تهدیدهای خود مبنی بر انتقام از اسرائیل صرف نظر کند.

آقای بایدن شامگاه شنبه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا ایران از تهدیدات خود برای حمله به اسرائیل صرف نظر خواهد کرد یا خیر چنین پاسخ داد: «امیدوارم این طور باشد، نمی‌دانم».

تنش‌های منطقه‌ای پس از ترور اسماعیل هنیه، رهبر ارشد حماس، در ۳۱ ژوئیه که یک روز پس از حمله اسرائیل در بیروت که به کشته شدن فواد شکر، فرمانده ارشد نظامی حزب الله لبنان انجامید افزایش یافته است.

ایران و حماس اسرائیل را مسئول قتل هنیه می‌دانند و آن‌ها به همراه حزب الله وعده انتقام داده‌اند. اسرائیل مطابق معمول به صورت مستقیم مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته و در خصوص آن سکوت کرده است.

پنتاگون که به دنبال تقویت دفاع در خاورمیانه در پاسخ به تهدیدات دشمنان اسرائیل است، روز ۲ اوت اعلام کرد که جت‌های جنگنده و کشتی‌های جنگی نیروی دریایی بیشتری را در منطقه مستقر خواهد کرد. در این بیانیه آمده است که یک گروه حمله ناو هواپیمابر به رهبری یو اس اس آبراهام لینکلن و همچنین رزمناوها و ناوشکن‌های با قابلیت دفاع موشکی بالستیک و یک اسکادران جنگنده جدید در منطقه مستقر خواهند شد.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها