رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 638503

رویترز ادعاکرد : پیام پوتین به رهبر ایران

ساعت 24 - خبرگزاری رویترز ادعاکرد دو منبع ارشد ایرانی به این رسانه گفته‌اند که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه با ارسال پیامی به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، خواستار «خودداری از تلفات غیرنظامی» در حمله احتمالی ایران به اسرائیل شده است.

دو مقام ایرانی که نخواسته‌اند نامی از آن‌ها برده شود روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد به این خبرگزاری گفته‌اند که پیام ولادیمر پوتین توسط سرگئی شویگو، دبیر شورای امنیت روسیه به مقامات جمهوری اسلامی منتقل شده است.

این گزارش می‌افزاید آقای پوتین خواستار «پاسخ محتاطانه» ایران به قتل اسماعیل هنیه، رئیس پیشین دفتر سیاسی گروه افراطی حماس در تهران شده است. این گزارش از قول دو منبع ایرانی می‌افزاید مقامات تهران در دیدار با آقای شویگو، وزیر دفاع پیشین روسیه و دبیر شورای امنیت کنونی این کشور، همچنین خواستار تحویل جنگنده‌های «سوخو-۳۵» روسیه به ایران شده‌اند.

کرملین به سوالات رویترز دربارهٔ این موضوع پاسخ نداده است، اما خبرگزاری رسمی ریانوستی روسیه تایید کرده است که آقای شویگو در سفر روز گذشته خود به تهران دربارهٔ ترور اسماعیل هنیه گفت‌وگو کرده است.روسیه ترور آقای هنیه در تهران را محکوم کرده و آن را «قتلی بسیار خطرناک» عنوان نموده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها