رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 638716

کابینه التقاطی چهاردهم

ساعت 24 - بر پایه اخبار منتشر شده از طرف معاونان مسعود پزشکیان رییس‌جمهور ایران، امروز 21مردادماه 1403 از اعضای کابینه 14 که نیاز به رای اعتماد مجلس دارند رونمایی خواهد شد. در روزهای گذشته بیشترین گفت‌وگوهای سیاسی در هر سطحی به مقوله کابینه 14 برمی‌گشت و البته تا روزی که بررسی‌ها تمام شود و مجلس بخواهد رای دهد این بحث ادامه دارد.

پیش از این و در همین صفحه یادآور شده‌ بودیم کابینه 14جمهوری اسلامی کابینه شگفتی‌ها خواهد بود. به نظر می‌رسد این شگفتی را می‌توان در گفته‌های مدیر اجرایی رییس‌جمهور دید. وی گفته است در کابینه چهاردهم افرادی از همه طیف‌ها و جناح‌های سیاسی حضور دارند.

این سخن معاون رییس جمهور پس از آن بر زبان جاری شده که پزشکیان نیز بارها گفته است برای این رییس‌جمهور نشده که به یک جناح سیاسی پست و مقام دولتی بدهد و تاکید کرده است می‌خواهد دولتش دولت وفاق ملی باشد. کارشناسان باوردارند کابینه 14 التقاطی خواهد بود.  

این حرف‌های پزشکیان که به نظر می‌رسد از سر سادگی و از سر راستگویی گفته شده است اکنون به یک حربه در جنگ اصولگرایان تبدیل شده و حالا آن‌ها هستند که از وی طلبکارند. در همین چند روز گذشته تهدیدهای پیدایی را از زبان و قلم شکست‌خوردگان شنیده و خوانده‌ایم که اگر کاندیداها فلان شرط را نداشته باشند در مجلس رای نمی‌آورند یا به صراحت گفته‌اند اگر اعضای کابینه انقلابی و جوان نباشند نباید منتظر رای اعتماد مجلس بود. برخی اصولگرایان حتی جلوتر رفته و می‌گویند کابینه باید به نسبت آرای نفر اول و نفر دوم تقسیم شود و لابد انتظار دارند که به طور مثال حریف شکست خورده در کابینه باشد. از طرف دیگر اما جریان‌ها و طیف‌های گوناگون مشهور به اصلاح‌طلب‌ها نیز در نوشته‌های خود به پزشکیان یادآور می‌شوند دولت وفاق ملی به معنای راه دادن سیاستمداران حریف در کابینه نیست. برخی می‌گویند نباید انتظار داشت که حرف آقای پزشکیان که می‌گوید افراد مهم نیستند بلکه راه مهم است در کابینه وفاق ملی که به مثابه یک شرکت سهامی می‌شود جایی داشته باشد.

کسی که کارنامه، سابقه و برنامه‌‌اش پیاده کردن ارزش‌هایی است که دهه‌ها به آن باور داشته، نمی‌تواند و نمی‌خواهد باورهایش را دور بریزد. شخصیت‌های اصولگرا نمی‌توانند قبول کنند زنان ایرانی لباس و روش زندگی خود را براساس سلیقه‌شان انتخاب کنند.

اصولگرایان حتی اگر معتدل هم باشند قبول ندارند که ایران بخواهد با غرب سازگار باشد. اصولگرایان اگر تنها یک نفرشان در دولت چهاردهم باشد می‌تواند کابینه را به بن‌بست بکشاند. وفاق ملی که به گسست کابینه منجر و راه‌حل‌ها برای بهتر شدن وضعیت کشور در کابینه متوقف شود فایده‌ای برای مردم ندارد. مردم به پزشکیان رای ندادند که اصولگرایان را حاکم کند. باید منتظر ماند تا از کابینه رونمایی شود.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها