رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 639244

مردم خسته‌اند و زندگی عادی می‌خواهند

ساعت 24 -شهروندان ایرانی بیش از دو ماه است خبرها، گزارش‌ها و تحلیل‌های پرشمار درباره دولت چهاردهم را از رسانه‌های داخلی و نیز از رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور دنبال می‌کنند. آن‌ها نیک می‌دانند نقش و سهم اعضای مجلس قانونگذاری در گام آخر تشکیل دولت تازه پررنگ و بالاست.

با این همه و به دلایل خاص از جمله سازگاری تمام‌عیار مسعود پزشکیان به عنوان رییس‌جمهور با مقام‌ها و نهادهای بالادستی برای تعیین اعضای کابینه و پافشاری چندباره‌اش در این‌باره، این گمانه‌زنی را پدیدار کرده است همه وزیران معرفی‌شده به مجلس رای می‌آورند

.گروه دیگری البته باور دارند برای اینکه مجلس از استقلال رای دور نشود و ذهنیت شهروندان نسبت به قدرت نهاد قانونگذاری مخدوش‌تر نشود شاید دو، سه نفر از وزیران معرفی‌شده به مجلس نتوانند رای‌اعتماد بگیرند. یک سناریوی دیگر این است که اعضای مجلس جوری رای می‌دهند که برخی وزیران معرفی‌شده با کمترین آرای مورد نیاز برای قبولی رای مثبت بگیرند.

شاید تا شنبه صبح که نخستین روز کاری هفته است کابینه چهاردهم کامل شده و رییس بانک مرکزی نیز به کابینه اضافه شود. آیا کابینه چهاردهم می‌تواند کاری کند؟ این یک پرسش عمومی است که شهروندان ایرانی از هم می‌پرسند و کوشش می‌کند از زبان تحلیلگران مورد اعتماد خود برای این پرسش جوابی متقاعدکننده بیابند اما نخبگان و نیز علاقه‌مندان و دلسوزان به ایران ارجمند به مجلس و دولت و دیگر نهادهای موثر در اداره کشور توصیه می‌کنند «حال و روز» ایرانیان را درک کنند.

واقعیت تلخ و گزنده این است که ایرانیان «خسته» شده‌اند. بیش از سه دهه است که جنگ عراق و ایران تمام شده و ایرانیان امیدوار بوده و هستند که دولت‌های مستقر آن‌ها را در وضعیتی عادی قرار دهند. ایرانیان از اینکه نمی‌توانند زندگی عادی داشته باشند خسته‌اند و آرزویشان این است که روزهای با التهاب کمتری در انتظارشان باشد. شهروندان ایران واقعا از سیاست‌هایی که آن‌ها را از زندگی عادی دور می‌کند خسته و آشفته وخشمگین شده‌اند. 30سال زندگی در هیجان و التهاب که حالا باید این دوران حساس پشت‌سر گذاشته شود، حالا باید تحمل کرد، حالا باید انقلابی بود و… ایرانیان و غیرعادی شدن زندگی ایرانیان، آن‌ها را خسته کرده و تاب‌آوری مردم کاهنده است. مجلس، دولت و نهادهای دیگر اگر چشم‌هایی باز و گوش‌هایی تیز نداشته باشند و خسته بودن مردم را نفهمند، کشور در وضعیت نامناسب‌تری قرار می‌گیرد. کاری کنید زندگی مردم ایران هم عادی شود.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
  • ناشناس
     - ۳ هفته پیش

    می گن بورس نقش موسسات مالی منحل شده در سال‌های قبل رو بازی کرد و سالها باید بدویم تا به اصل پولمون برسیم ما که ۴ سال صبر کردیم بازم صبر می کنیم

نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها