رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 639284

اتابک وزیر صمت شد

ساعت 24 - نمایندگان به گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای وزارت صنعت، معدن و تجارت رای اعتماد دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی از سوی رئیس‌جمهور با ۲۳۱ رای موافق با حضور محمدرضا اتابکی در راس وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت کردند. سوابق وزیر صنعت، معدن و تجارت

سید محمد اتابک پیش از این معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان بوده است. او که سابقه مدیریت در صنایع سیمان و فولاد و... را در کارنامه کاری خود دارد، از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۴۰۰ عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران بوده است.

سید محمد اتابک در سال ۱۳۳۷ متولد شد. او کارشناس ارشد مهندسی عمران از دانشگاه میشیگان آمریکا است. او ازسال ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۰ مدیرعامل سیمان تهران بود. در کارنامه کاری وی نائب رییسی شرکت سیمان تهران، مدیرعاملی و نایب رییسی هیات مدیره شرکت اکباتان، عضویت و ریاست هیات مدیره شرکت‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری بانک مسکن، شرکت صدرا و چندین شرکت تولیدی دیگر به چشم می‌خورد.

او همچنین مجری طرح عظیم نواب، بیمارستان‌ها و کارخانجات سیمان و فولاد مختلف در کشور بوده است.

سیدمحمد اتابک که پیش از این مدیرعامل هلدینگ صنایع معدنی کاوه پارس بود تا دی ماه سال گذشته معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان بود.

اتابک دارای سوابقی چون رئیس هیات مدیره انجمن سیمان ، رئیس هیات مدیره سیمان تهران، عضو شورای مشورتی وزارت صنایع و مجلس و... است.

او در حالی مهیای دریافت رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی می‌شود که صنعت و تجارت ایران با بحرانی جدی روبروست و بنا بر اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نرخ استهلاک از سرمایه‌گذاری پیشی گرفته و اقتصاد ایران با ناترازی شدید انرژی روبروست به طوری که بخش مهمی از صنایع ایران به دلیل محدودیت انرژی در وضعیت تعطیل و نیمه تعطیل در برخی روزهای هفته به سر می‌برند.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها