رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 639294

پیشنهادهای کاربردی به وزیر صمت

ساعت 24 - روزنامه جهان‌صنعت در زندگی 20ساله خود با وزیران صنعت دولت‌های آقایان خاتمی، ‌احمدی‌نژاد، روحانی و رییسی هم دوره بوده و امیدوار است تا پایان دوره پزشکیان نیز بماند. در این مدت قابل‌اعتنا، روزنامه جهان‌صنعت منتقد منصف و پیشنهاددهنده برای بهتر شدن روزگار صنعت بوده و هست.

خبرنگاران روزنامه جهان‌صنعت همانند دیگر رسانه‌ها بیشتر از وزیر صمت با بازرگانان، صنعتگران و معدنکاران برخورد دارند و به نوعی «کف صنعت» را از نزدیک‌تر می‌بینند. به همین دلیل است که گره‌های بنیادین و نیز تنگناهای روزمره این بخش مهم از فعالیت‌های اقتصادی را خوب می‌شناسند و می‌توانند به نهاد سیاستگذار انتقال دهند. با توجه به اینکه آقای اتابک کارش را از امروز به طور رسمی آغاز می‌کند، چند پیشنهاد برای بهتر اداره کردن وزارتخانه غول‌پیکر صنعت، معدن و تجارت را ارائه می‌کنیم و امیدواریم برای وزیر و همکارانش اهمیت داشته باشد. پیشنهاد یکم؛ راهبرد رسانه‌ای یکی از مهم‌ترین کارهای وزیر صمت این است که «راهبرد رسانه‌ای» کارآمد و نیز قابل‌اعتماد برای خود انتخاب کند. یادآور می‌شویم که آقای اتابک نباید تصور کند این کار چندان اهمیت ندارد و هر فردی را که در این‌باره دانش و بینش ندارد را برای پیشبرد راهبرد رسانه‌ای خود انتخاب کند. راهبرد رسانه‌ای باید کاری کند که همه رسانه‌های مهم و تاثیرگذار احساس کنند وزیر تازه نمی‌خواهد به یک یا یک گروه از رسانه‌ها امتیاز دهد. پیشنهاد دوم؛ اقتصاددان بیاورید آقای وزیر صنعت، معدن و تجارت در رزومه‌اش عموما به مدیریت‌هایش در واحدهای صنعتی بزرگ اشاره کرده است. اگرچه این کار و این مدیریت‌ها در عمل به کار وزیر می‌آیند اما تجربه نشان داده است باید یک تیم ورزیده اقتصاددان که بر روندهای متغیرهای کلان اقتصاد تسلط دارند در کنار دست وزیر صمت باشد تا بتواند به او کمک کند.

بدون تیم ورزیده اقتصاددان و استفاده بیش از اندازه از مهندسان- با همه اهمیتی که دارند- در بخش‌های مختلف وزارتخانه و نیز موسسه‌ها و سازمان‌های مرتبط کار را سخت خواهد کرد. دنیای امروز دنیایی است که داشتن بینش و دانش اقتصادی را در هر سازمانی به یک ضرورت تبدیل کرده است. پیشنهاد سوم؛شورای مشورتی بخش‌خصوصی وزیر تازه صمت که عضویت در اتاق بازرگانی تهران را در اندازه نایب رییسی تجربه کرده است نیک می‌داند که نهادهای خصوصی و کسانی که دارای ذهن خصوصی هستند با کارآمدی بیشتری می‌توانند تنگناها، فرصت‌ها و تهدیدها را ببینند و با واکنش‌های شتابان هر فرصتی را شکار و هر تهدیدی را برطرف کنند.

پیشنهاد می‌شود پس از استقرار در وزارت صمت یکی از اقدام‌های فوری وزیر این باشد که گروهی از صاحبان بنگاه‌های خصوصی که به رانت‌خواری اشتهار ندارند و درآمدشان از مسیر صواب و غیرفاسد به دست آمده را انتخاب و با آن‌ها هر چند روز یک‌بار با دستور روزآمد گفت‌وگو کند. این کار در وزارت صنایع و معادن دوره ریاست اسحاق جهانگیری انجام شد و فایده‌های قابل‌اعتنایی داشت. در این شورا از بخش‌های مهم صنعت، معدن و تجارت افرادی موثر را انتخاب کرده و کارها را با مشورت آن‌ها صیقل دهید.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها