رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 639852

جلایی پور: پزشکیان خوب عمل کرد

ساعت 24 -در تبلیغات انتخاباتی آقای پزشکیان سه مضمون کلیدی را خیلی تکرار کرد. یکی این که در درون حکومت برای اداره کشور و اجرای برنامه‌ها «با هم دعوا نکنیم». دوم این که کار اداره کشور را باید به دست افراد «کاردان و شایسته» داد. سوم این که بالادستی‌ها «سفره خود» را از مردم جدا نکنند.

به نظر من پزشکیان پس از پیروزی در انتخابات در سه جا به اصل کار را به دست «کاردان» بدهیم، پایبند بوده؛ یکی در انتصاباتی که در خود نهاد ریاست جمهوری انجام داد. اکثر افراد از عارف تا حاجی‌میرپزشکیان خوب عمل کرده است زایی در پستی که گرفتند، افراد کاردانی بودند، دوم این‌که با تعیین کمیته‌های تخصصی و شورای راهبردی به ریاست دکتر ظریف، آقای پزشکیان تلاش کرد به صورت تخصصی و جمعی افراد خبره را برای وزارت مشخص کند، سوم این که دکتر پزشکیان در مجموع سعی کرد کابینه‌ای متخصص، صاحب تجربه و پاکدست به مجلس معرفی کند، وزرای برجسته‌ای مثل دکتر ظفرقندی، میدری و خانم فرزانه صادق.
امیدوارم همین روند، خصوصا در به کارگیری زنان و جوانان متخصص در پست‌های وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها، در دولت پزشکیان ادامه پیدا کند. خصوصا در مسئولیت‌های مدیریتی متخصصین اهل سنت مورد توجه قرار بگیرند.

معنای کابینه وفاق ملی سه وجه دارد. وجه اول این که اعضای کابینه از یک تشکل سیاسی نیست، بلکه کابینه‌ای متشکل از متخصصین تشکل‌های مختلف است که به حرکت در جهت توسعه کشور التزام دارند. وجه دوم دولت وفاقی این است که دولت برای خدمت‌رسانی به بخشی از جمعیت یا خدمت به خودی‌ها نیست بلکه دولتی است در خدمت همه ایرانیان. وجه سوم این‌که دولت پزشکیان دنبال دعوا نیست دنبال توسعه کشور است. اثرگذاری این دولت وفاقی وقتی برای مردم ملموس می‌شود که مشکلات مردم کمی کاهش پیدا کند، یکی از آن‌ها همین فیلترینگ و سرعت پایین اینترنت است؛ یکی همین گرانی‌های کالاهای اساسی و گرانی مسکن و اجاره‌ها است، هم‌چنین برخوردهای غیرقابل دفاع با زنان در خیابان، و دیگر امور. مردم به عمل و کارنامه توجه می‌کنند.
د. عامه مردم گرفتارند، دیگر به حرف راضی نمی‌شوند و منتظر «عمل» هستند. دولت می‌تواند برروی کارهایی به صورت عملی تمرکز کند، و کارها را واقع‌بینانه اولویت‌بندی کند و با جلب مشارکت برای مردم در اجرای آن بکوشد.
حمید جلایی پور در گفت وگو با ایرنا

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها