رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 639878

دولت‌ها چقدر از صندوق توسعه ملی قرض گرفته‌‌اند؟

ساعت 24 - دولت‌های پیشین با مجوز رهبر انقلاب مبالغی از صندوق توسعه ملی قرض گرفته‌اند و اکنون مطالبات صندوق توسعه ملی از دولت‌ها، 103.9 میلیارد دلار است.

امروز 11 شهریور شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا اعلام کرد که به دنبال پیشنهاد رئیس‌جمهور مبنی بر کاهش سهم صندوق توسعه ملی به میزان 20 درصد در سال جاری، رهبر معظم انقلاب با این پیشنهاد موافقت فرمودند.

بر این اساس مبلغ 350 همت به صورت قرض از صندوق توسعه ملی به بودجه عمرانی دولت اضافه شد، با این اصلاح، مشکل پرداخت دیون گندمکاران و مسائل کامیونداران و تهیه برخی اقلام دیگر حل شد. کارشناسان این دستور رهبر انقلاب را در راستای توجه ایشان به حل مسائل اقتصادی و حرکت رو به جلو دولت جدید در ابتدای فعالیت خود، می‌دانند.

بر اساس اعلام صندوق توسعه ملی‌، کل مطالبات صندوق از دولت‌ها بابت اضافه برداشت به عنوان قرض به 100 میلیارد دلار رسیده است.دولت سیزدهم 24.2 میلیارد دلار،‌ دولت دوازدهم 33.9 میلیارد دلار، دولت یازدهم 32.3 میلیارد دلار و دولت دهم 13.5 میلیارد دلار از سهم صندوق توسعه ملی به عنوان قرض دریافت کرده‌اند و اکنون مطالبات صندوق توسعه ملی از دولت‌ها 103.9 میلیارد دلار است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها