رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 639881

نامعادله بازگشت «شریفی زارچی» و برکناری «انتظاری»

ساعت 24 - حضور و برکناری دو چهره دانشگاهی در یک زمان عدالت و شعارهای رئیس جمهور را زیر سوال بُرد.

به گزارش خبرنگار مهر، «وفاق» یا «نفاق» مساله تعریف و عمل است که چطور این واژه‌ها را به کار خواهیم گرفت؛ وقتی رئیس جمهور سخن از همدلی و هم‌افزایی دارد دقیقاً کدام وفاق را مورد توجه دارد؛ یکی بعد از انتشار ده‌ها مطلب مغایر با امنیت ملی و بدون هیچ‌گونه عذرخواهی دوباره به کار برمی‌گردد و یکی دیگر به دلیل یک اشتباه در کلام با وجود عذرخواهی از کار بی‌کار می‌شود. ماجرا به اینجا بر می‌گردد که در یک مناظره تلویزیونی علی انتظاری رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه در رابطه با موضوع مورد بحث از واژه نامناسب «نفله» استفاده کرد که تعبیر نادرستی بود و از این لفظ خود عذرخواهی کرد اما حالا برکنار شده است.

دانشگاه نیازمند حکومت فضای علمی است و نباید دستخوش نگاه‌های سیاسی باشد؛ انتقام‌جویی‌های سیاسی در دانشگاه‌ها بر پیکر این نهاد آسیب وارد می‌کند؛ نهادی که مسیر پیشرفت و توسعه و بالندگی کشور از آن می‌گذرد. برکناری یک مدیر در عرصه دانشگاه فارغ از هر نگاه سیاسی که در پس آن بوده، با شعار وفاق منافات دارد چرا که در همین مقطع یکی دیگر از دانشگاهیان که به واسطه فعالیت‌های مخرب برکنار شده بود، بدون آنکه جبران کند و یا از کنشگری‌های خود عذرخواهی کند، به کار بازگشته است. اهمیت دانشگاه شریف بر کسی پوشیده نیست، علی شریفی زارچی، عضو سابق هیات علمی دانشگاه شریف ششم شهریور با انتشار پستی در فضای مجازی از بازگشت و ادامه همکاری با این دانشگاه خبر داد. موضوعی که بحث برانگیز شد.

تناقض دولتمردان در برکناری چهره دانشگاهی واکنش نماینده رهبری در دانشگاه‌ها را در پی داشت، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در شبکه اجتماعی ویراستی نوشت: اَنصِف اللَّه وَ اَنصِف النَّاس مِن نَفسک.. فَاِنَّک اِلاَّ تَفْعَل تَظْلِمْ. یکی می‌گوید نفله؛ عذرخواهی هم می‌کند، به دانشگاه دستور عزلش می‌رسد. یکی به مقدسات جامعه اهانت می‌کند، اصرار هم می‌کند، از دانشگاه مدارا و عدم برخورد خواسته می‌شود. برای مطالبه‌ی انصاف و عدالت از خود و نزدیکان آغاز کنیم.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها