رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 639962

مهاجرت پرستاران دو برابر شد

ساعت 24 - به گفته رئیس کل سازمان نظام پرستاری آمار مهاجرت پرستاران طی دو سال گذشته دست‌کم ۲ برابر شده است. وی همچنین با «نگران‌کننده» خواندن این آمار گفت که برای حل این مشکل، دولت باید از «فاز انکار» خارج شود.

احمد نجاتیان، رئیس کل سازمان نظام پرستاری درباره آخرین آمار مهاجرت پرستاران با «رو به رشد» خواندن آن گفت:‌« از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ سالانه میانگین مهاجرت پرستاران دوبرابر شد. »

وی توضیح داد: «کسانی که از ما در خواست گود استندیینگ (تایید صلاحیت کاری) می‌کنند که اینها لزوما به معنای مهاجرت نیست ؛برخی نیز بدون این نامه مهاجرت می‌کنند ؛بنابراین آمار دقیقی نداریم.»

به گفته وی با توجه به اینکه آمار درخواست تائید صلاحیت‌کاری از سوی پرستاران دو برابر شده، بدون در نظر گرفتن افرادی که درخواست‌ نکرده‌اند، می‌توان گفت که مهاجرت نیز دست‌کم دو برابر افزایش پیدا کرده است.رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: « این روند روند رو به افزایشی است و نگرانی ما این است تا در سال آینده افزایش پیدا کند. »

نجاتیان ادامه داد: «همین آماری که الان داریم نیز نگران کننده است؛ یعنی شاید 20 درصد ظرفیت آموزشی سالانه دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشکده‌های پرستاری در کل کشور درخواست مهاجرت دارند؛ این عدد بسیار بزرگی است.»

در روزهای گذشته نیز نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به مهاجرت پرستاران گفت که در هر بیمارستانی «گروهی از پرستاران در حال یادگیری زبان» برای رفتن از کشور هستند. وی دلیل این امر را تبعیض و «بی‌عدالتی» در نظام سلامت خواند. به گفته وی «بی‌عدالتی در نظام سلامت باعث می‌شود پرستاران از وضعیت موجود شاکی شوند. »

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها