رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 639973

دادگاه صلح در سراسر کشور درحال تاسیس است

ساعت 24 -معاون اول قوه قضاییه گفت: با تمهیداتی که فراهم شده است در مهلت مقرر قانونی دادگاه صلح در کلیه شهرستان‌های کشور تاسیس، فعال و قانون شوراهای حل اختلاف عملیاتی خواهد شد.



م

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی در نهمین جلسه‌ی شورای راهبری اجرای قانون شورای حل اختلاف و راه‌اندازی دادگاه صلح گفت:‌ در فرآیند اجرای قانون شورای حل اختلاف و ایجاد دادگاه صلح نقاط قوت فراوانی وجود دارد از جمله هماهنگی و همگرایی و تشکیل شورای راهبری در ایجاد این همگامی و هم‌افزایی که در تجربیات مشابه قبلی نظیر ندارد تاثیر به سزایی دارد و نتیجه جلسات این شورا و مباحث دقیق کارشناسی و اجرایی و تصمیماتی که آن اتخاذ می‌کند، آثار مثبت فراوانی در پی دارد.

وی افزود: روسای کل دادگستری استان‌ها با جدیت و اهتمام قابل تحسینی راه‌اندازی دادگاه صلح را پیگیری می‌کنند تا کار مطابق برنامه‌ی زمان‌بندی صورت پذیرد. لازم است از روسای کل که پیشرو هستند و در حوزه‌ی مدیریت خود دقیق و به موقع و بدون کمترین ایراد به وظایف خود عمل می‌کنند، تقدیر به عمل آید و مراتب تلاش آن‌ها به محضر ریاست قوه قضاییه گزارش شود و در کنار آن چنانچه برخی از روسای کل و مدیران در انجام این ماموریت مهم تعلل می‌ورزند در مورد آن‌ها باید چاره‌اندیشی شود.

معاون اول قوه قضاییه گفت: با توجه به اهمیت موضوع، پذیرفته نیست که رئیس کل یا مدیران مسامحه یا تعللی در این مسیر داشته باشند. اداره کل هماهنگی امور استان‌ها با همکاری اعضای شورا از جهات مختلف، عملکرد مدیران استانی را ارزیابی و گزارش کند.

وی با بیان اینکه دادگاه صلح در سراسر کشور مطابق اهداف تعریف شده و به نحو مطلوب درحال راه‌اندازی است، اظهارکرد: با توجه به امکانات، منابع و ظرفیت‌های فراوانی که در اختیار داریم با قوت و امید باید این ماموریت را به سرانجام برسانیم. مشکلات کم اهمیت و مسائلی که تاثیر چندانی ندارند نباید بهانه برای تاخیر و توقف در روند راه‌اندازی محاکم صلح شود. طبیعی است در در مسیر این کار بزرگ مشکلاتی وجود دارد که باید با تلاش و جدیت این مشکلات مرتفع شود.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها