رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 639998

وفاق شرط لازم برای موفقیت دولت است اما شرط کافی نیست

ساعت 24 -فعال سیاسی اصلاح‌طلب، گفت: پزشکیان قبل از حضور در انتخابات و بعد از پیروزی هم بر وفاق ملی تاکید داشت. ایشان وفاق را در حوزه داخلی شرط توفیقات خود می‌داند که به نظر می‌رسد در ترکیب کابینه هم تلاش کردند با دادن سهم به رقبای خود و دیگر حوزه‌ها مثل مجلس یا حوزه‌های فراقوه‌ای، نظرات آن‌ها را هم اعمال کنند تا بتوانند به وفاقی برسند که از نگاه ایشان شرط لازم برای موفقیت دولت است. شاید وفاق بتواند این شرط لازم را مهیا کند ولی ما می‌دانیم که این شرط کافی برای رسیدن به اهداف نیست.

محمدجواد حق‌شناس فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو هیات مدیره انجمن ایرانی روابط بین‌الملل در رابطه با نقش وفاق ملی در پیشبرد اهداف سیاست خارجی دولت چهاردهم، گفت: سیاست خارجی از مباحث و موضوعاتی است که یک کشور را نمایندگی می‌کند، فقط به دولت و وزارت خارجه یک کشور منتهی نمی‌شود. مجموعه تعاملات و مواضع، حتی سکوت‌ها و عدم اعلام موضع یک کشور که در خصوص روابط با کشورهای دیگر یا اتفاقات بین المللی و جهانی صورت می‌گیرد را می‌توان در حیطه‌ی سیاست خارجی ارزیابی کرد.

وی ادامه داد: طبیعتاً ما نمی‌توانیم تنها دستگاه وزارت خارجه را در رابطه با سیاست‌ خارجی و روابطی که با کشورهای دیگر و سازمان‌های بین‌المللی صورت می‌گیرد، مسئول بدانیم. البته در سال‌های اخیر شاهد رویکردهایی در حوزه منطقه و مداخلاتی توسط سایر نهادها و ارگان‌هایی بودیم که خیلی هم در روال مجلس پاسخگو نیستند و عملکرد خودشان را به شکل مستقل پیگیری می‌کردند. طبیعتاً این اقدامات تبعات خاص خودش را داشت و در این حوزه هم وزارت خارجه باید پاسخگو باشد در حالی که در برخی از حوزه‌ها اطلاعی نداشت یا در حول وظایفش نبود که بتواند در آن خصوص تمشیت امور کند.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها