رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 640083

بیمه زنان خانه‌دار از ۵۱۱ هزار نفر گذشت

ساعت 24 - رئیس اداره بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه اختیاری سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه اکنون ۵۱۱ هزار زن خانه‌دار بیمه هستند، گفت: همه زنان بین ۱۸ تا ۵۰ سال که تحت پوشش بیمه نباشند، می‌توانند بیمه شوند.

مجید ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره آخرین وضعیت بیمه زنان خانه‌دار اظهار داشت: این نوع بیمه به منظور گسترش و توسعه امر بیمه به آحاد افراد جامعه طراحی شده و زنان خانه‌دار در صورت تمایل می‌توانند به صورت خوداظهاری به عنوان «زنان خانه دار» بیمه شوند.

وی با بیان اینکه این نوع بیمه شامل مقررات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد قرار دارد، افزود: متقاضیان با انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه مقرر از تعهدات قانونی این سازمان بهره مند می‌شوند.

تعیین سقف ۵۰ سال برای بیمه زنان خانه‌دار

وی در پاسخ به اینکه زنان خانه دار از چه سنی می‌توانند بیمه شوند ادامه داد: زنان خانه‌ دار از سن ۱۸ تا ۵۰ سال می ‌توانند خود را بیمه کنند و آن‌هایی که بیش از ۵۰ سال سن دارند باید معادل مازاد سنی بیش از ۵۰ سال، سابقه بیمه‌پردازی قبلی داشته باشند. ملکی ادامه داد: افرادی که دارای ۱۰ سال سابقه قبلی باشند، از اعمال شرط سنی معاف خواهند بود.

رئیس اداره بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه اختیاری سازمان تامین اجتماعی در مورد اینکه چه تعداد از زنان خانه‌دار از این بیمه استفاده می‌کنند؟ گفت: طبق آخرین آمار و تا اردیبهشت ‌ماه امسال ۵۱۱ هزار و ۲۷۸ نفر از دختران و زنان خانه دار دارای قرارداد فعال بیمه زنان خانه دار هستند.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها