رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 640137

سرکنسول چین در نیویورک از خاک آمریکا «اخراج شد»

ساعت 24 -فرماندار نیویورک می‌گوید در پی بازداشت و متهم شدن یکی از دستیاران سابقش به فعالیت به نفع دولت پکن، سرکنسول چین در نیویورک اخراج شده است.

کتی هوکول روز چهارشنبه ۱۴ شهریور در یک نشست گفت که به وزارت امور خارجه آمریکا خواسته خود برای اخراج سرکنسول چین را اطلاعات داده بود و افزود: «به من اطلاع داده شده که سرکنسول دیگر در سمت خود در نیویورک نیست.»او همچنین گفت این اطلاعات را از یک مقام بلندپایه وزارت خارجه ایالات متحده دریافت کرده است.

سفارت چین در واشینگتن و وزارت امور خارجه آمریکا هنوز در این زمینه اظهارنظر نکرده‌اند. این اتفاق در پی آن رخ می‌دهد که لیندا سان، معاون سابق رئیس دفتر خانم هوکول و اندرو کومو، فرماندار سابق نیویورک، پس از بازداشت در روز سه‌شنبه، به شکل رسمی از سوی دادگاه به نقض قانون ثبت نام عاملان خارجی، جعل ویزا، قاچاق خارجی‌ها و توطئه برای پولشویی متهم شد.

به گزارش سی‌ان‌ان، بر اساس یک نسخه از کیفرخواست صادر شده، کریس هو، همسر خانم سان و شریک جرم او، نیز به اتهاماتی مانند توطئه برای پولشویی و کلاه‌برداری متهم شده است.این زوج روز سه‌شنبه در یک دادگاه فدرال اعلام بی‌گناهی کردند.

فرماندار نیویورک همچنین اعلام کرد از ماه‌ها پیش به وزارت دادگستری در این زمینه کمک کرده و همچنان با مقام‌های قضایی همکاری خواهد کرد. کتی هوکول دستیار سابق خود را متهم کرد که علاوه بر اقدامات دیگر، با سوءاستفاده از اعتمادش، حتی امضای او را نیز بر روی برخی مدارک جعل کرده بود. او همچنین گفت که لیندا سان یک «دستیار میان‌رده» بود و به شکل مدام با او در تماس نبود و «نقش واقعی » در سیاست‌های او به عنوان فرماندار نداشته است.

دادستان‌ها گفته‌اند که این دستیار سابق فرماندار نیویورک «مامور مخفی دولت چین» بوده و همسر او نیز انتقال میلیون‌ها دلار برای نفع شخصی را تسهیل کرده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها