رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 640176

چراخ سبز پوتین برای مذاکره با کی‌یف

ساعت 24 - ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه می‌گوید که درصورت درخواست کی‌یف، حاضر است تا گفتگو پیرامون پایان جنگ اوکراین را آغاز کند. پوتین حتی پیشنهاد داده که چین، هند و برزیل می‌توانند نقش میانجی‌گران را در این روند، بازی‌ کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جریان یک مجمع اقتصادی که پنج‌شنبه ۵ سپتامبر در «ولادی وستوگ» روسیه برگزار شده بود، برخلاف آنچه که قبلا، مسکو پس از حمله ماه اوت/اگست اوکراین به منطقه کورسک، ابراز کرده بود، اعلام کرد که مسکو آماده است تا از راه گفتگو به جنگ جاری با اوکراین، پایان دهد.

ولادیمیر پوتین در این نشست اقتصادی در مورد آغاز گفتگوها گفت: «آیا ما آماده‌ایم تا با آنان گفتگو کنیم؟ ما هیچ‌گاهی (گفتگو را) رد نکرده‌ایم. اگر تمایل (اوکراین) به مذاکره ظاهر شود، ما آن را رد نمی‌کنیم.»

پوتین پیشنهاد داده که اگر قرار است، گفتگویی آغاز شود، کشورهایی چون چین، برزیل و هند که رابطه نسبتا خوبی با مسکو دارند، میانجی باشند و اساس گفتگوها نیز بر توافقنامه ۲۰۲۲ استانبول که در هفته‌های نخست جنگ دو کشور، به دست آمد، گذاشته شود.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشته که روسیه بارها تلاش کرده تا کی‌یف را به عنوان آن جناح جنگ که حاضر به مذاکره نیست، معرفی کند، درحالی که شخصا، بارها موضع خود را در مورد شرایط مذاکرات، تغییر داده است.

پیش از این، پوتین بارها گفته بود که درصورتی که کی‌یف همچنان تمایل به پیوستن به ناتو داشته باشد، او به جنگ جاری دربرابر اوکراین، پایان نخواهد داد.

با این حال، باتوجه به موضع کرملین پس از حمله ماه اوت اوکراین به منطقه کورسک، که گفتگوها را در آن مرحله، «ناممکن» دانسته بود، اینک چراغ سبز پوتین برای آغاز گفتگوهای احتمالی صلح، یک گام به جلو است. همرسان

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها