رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 640208

کسری بودجه از سفره مردم جبران شد

ساعت 24 - چندی پیش عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد و امور دارایی در گفتگویی تلویزیونی از هدف گذاری خود برای کنترل کسری بودجه خبر داد.

کامران ندری، عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق، در گفتگو با خبرآنلاین تصریح کرد:« این که کسری بودجه یک چالش اساسی در اقتصاد ایران است و به نوعی نقشی کلیدی و محوری در وضعیت فعلی تورمی کشور داشته، کاملا درست است ولی بیان آن را نباید نوید بخش دانست. پیش از این و در دولت پیشین هم بر رفع کسری بودجه تاکید شده بود. »

این کارشناس حوزه پولی افزود:« دولت سیزدهم برای رفع این کسری بودجه، فشاری حداکثری به سفره‌های مردم وارد کرد. در طول سه سال دولت سیزدهم هر بار به بهانه کنترل کسری بودجه فشاری سخت به کارمندان و بازنشستگان وارد کرد چرا که حقوق و مستمری‌ها را به طور مناسب افزایش نداد. این نوع رفع کسری بودجه روشی نیست که بتوانیم بگوییم به رفع چالش‌ها کمک خواهد کرد. »

ندری کانون رفع کسری بودجه را «راه رفع» آن دانست و گفت:« اینکه کسری با کوچک کردن سفره‌های مردم کم شود، اگر شدنی هم باشد، منصفانه و عادلانه نیست. باید کسری بودجه کم شود ولی از طریق کنترل هدر رفت منابع و بالا بردن بهره‌وری و همچنین حذف هزینه‌های زائد، نه از طریق کاستن گوشت و برنج مردم از سفره‌هایشان. اینکه تخصیص منابع در کشورمان دچار مشکل است، حرف درستی است اما این تنها به معنای بیش مصرفی نیست بلکه به این معنا هم هست که دولت در بسیاری از وظیفه‌های حاکمیتی باید بازنگری کند.

در حوزه‌هایی چون توسعه زیرساخت یا بهداشت، درمان و آموزش کیفیت و امکانات ارائه شده به مردم بسیار کمتر از آن است که باید باشد. گفته می‌شود هزینه‌ها در بخشهای دیگر بیشتر است که باید کاهش یابد. »

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها