رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 640314

خبرهای متناقض از اعتصاب کارگران لاستیک البرزکرمان

ساعت 24 - صدها کارگر کارخانه لاستیک بارز کرمان روز شنبه ۱۷ شهریور در شرایطی به اعتصاب خود ادامه دادند که مدیر عامل این واحد صنعتی به مطالبه آنان برای افزایش دستمزد پاسخ منفی داده است. در این حال، یک مقام دولتی، اعتصاب کارگران را «خلاف مقررات» دانست.

اعتصاب حدود ۲ هزار کارگر لاستیک البرز از روز چهارشنبه ۱۵ شهریور در اعتراض به سطح پایین دستمزد و نیز کسر مالیات بالا از حقوق شان، اعتصاب و در داخل کارخانه تجمع اعتراضی برگزار کردند. بر اساس گزارش‌های رسیده به صدای آمریکا، سطح دستمزد کارگران لاستیک البرز بین ۱۲ میلیون تومان تا ۱۶ میلیون تومان؛ با اضافه کار و مزایا است.در همین حال، خبرگزاری دولتی «ایرنا» اعتصاب و تجمع در لاستیک البرز را محدود به «۴۰ کارگر» مرتبط دانست.

این خبرگزاری حکومتی به نقل از یکی از کارگران معترض نوشت: مدیران مجتمع مدعی هستند که حقوق بیشتر از اداره کار پرداخت می‌کنند اما این دستمزد، کفاف مشکلات را نمی دهد، ضمن این‌که کسورات حقوق ما از جمله مالیات زیاد است.ایرنا همچنین عنوان کرد که یکی از مدیران میانی لاستیک البرز در جمع کارگران معترض حاضر شد و قول پیگیری و بررسی درخواست آنان را داد.

در همین حال، مجتبی مصباح، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان، در گفتگو با خبرگزاری دولتی ایرنا گفت که اعتصاب و تعطیلی خط تولید «خلاف مقررات است» و به کارگران گفته شده که «باید به اعتصاب خود پایان دهند و خواسته‌های‌شان را از طریق مجرای قانونی پیگیری کنند. »

اعتصاب در جمهوری اسلامی ایران برخلاف بسیاری از کشورهای جهان از دید مقمات این کشور غیرقانونی است و بارها با کارگران و مزدبگیران معترض به شرایط معیشتی و دستمزدهای کمتر از خط فقر برخوردهای امنیتی و قضایی انجام شده است.با این همه، این برخوردها مانع گسترش اعتراض‌های کارگران و مزدبگیران نشده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها