رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 640337

انگار هنوز دولت نداریم آقای پزشکیان

ساعت 24 - رییس دولت چهاردهم آیا روزهای سپری‌شده از روزی که به این منصب رسید را شمارش کرده است؟ به نظر می‌رسد از 15تیرماه تا امروز که 18شهریورماه است زمان کوتاهی سپری شده است. اما مگر عمر مفید فعالیت دولت‌ها چند ماه است؟ تجربه نشان می‌دهد دولت‌ها در سال آخر دوره نخست از فعالیت خود را باید به مقوله انتخابات بعدی بپردازند و عمر مفید کاری آن‌ها 36 تا 40 ماه است. انگارهنوز دولت نداریم آقای پزشکیان.

حالا دو ماه از زمانی که پزشکیان رییس دولت شده گذشته است. واقعیت این است که در این مدت و به ویژه پس از تاسیس دولت چهاردهم دوره دید و بازدیدها شده و هیچ وزیری در هیچ‌کدام از وزارتخانه‌ها به طور کامل مستقر نشده است.سختگیری رییس‌جمهور برای انتخاب معاونان و مشاوران وزارتخانه‌ها و اینکه دولت چهاردهم دولت وفاق است و باید از تجربه‌ها استفاده شود و نیز زیرکی جناح اصولگرا در تعیین وزیران و حالا معاونان وزرا کار را سخت کرده است.

وزیران دولت چهاردهم گویا فاقد اختیارات کافی و لازم برای انتخاب همکاران خود شده‌اند و این مساله دارد بیخ پیدا می‌کند. هرچه زمان انتخاب معاونان و مشاوران و کارشناسان طولانی‌تر شود، انگیزه‌ها برای کار کمتر خواهد شد. نباید شرایط گونه‌ای شود که بقیه سال نیز مثل این دو ماه باشد.

پزشکیان نیز حالا باید وقت بیشتری برای اداره کشور بگذارد و برنامه‌اش را اعلام کند. دیگر نمی‌توان همانند دوره مبارزات انتخاباتی حرف زد و گفت من می‌خواهم برنامه هفتم را پیاده کنم. برنامه هفتم یک فهرست از آرزوهای دولت انقلابی و مجلس همراهش بوده است و دولت و مجلس فعلی در تدوین آن سهمی نداشته‌اند.

اگر هم قرار است برنامه هفتم مبنای فعالیت باشد، باید اولویت‌بندی‌های آن را استخراج و کار را شروع کرد. شوربختانه در این مدت سپری‌شده از فعالیت دولت چهاردهم هیچ حرف مشخص اجرایی در هیچ زمینه‌ای و در هیچ نهادی دیده نمی‌شود. شهروندان ایرانی نمی‌توانند بقیه سال را منتظر باشند و هیچ تصمیمی از دولت نبینند و همچنان چشم به دست و دهان وزیران داشته باشند.

وزیران دولت چهاردهم نیک می‌دانند که نمی‌توان تا ابد صبر کرد و باید کار را شروع و گره‌ها را باز کرد. دولت چهاردهم اگر می‌خواهد کاری کند باید با شتاب و قبل از اینکه نیروهای بازدارنده همدیگر را بیابند و اتحادشان حتمی‌شود برنامه‌هایش را در دستور کار قرار دهد. آقای پزشکیان باید بداند عمر دولت مثل برق و باد می‌گذرد و اگر کاری نکند، شرایط سخت‌تر خواهد شد.  

«جهان صنعت»

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها