رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 640338

دولتها همچنان بی توجه به بخش خصوصی

ساعت 24 - در وضعیتی که دولتهای ایران اعم از اعتدالگرا و انقلابی به بخش خصوصی بی اعتناهستند رییس اتاق ایران تاکید می‌کند با توجه به قانون بهبود محیط کسب‌وکار در تصمیم گیری‌ها از نظر بخش خصوصی هم استفاده کند.

صمد حسن زاده این خواسته را به صورت صریح ودر در چهارمین همایش ملی تشکل‌های اقتصادی راهبران توسعه که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد،بر زبان آورد و گفت : تشکل‌ها تلاش‌های مجزای بنگاه‌های اقتصادی را یکپارچه و هدفمند و به‌عنوان نهاد واسط بین دولت و مردم حرکت به سمت اهداف توسعه را تسهیل می‌کنند. وی ادامه داد: متاسفانه امروز شاهد هستیم بخش بزرگی از سرمایه‌ها در حوزه‌های غیرمولد و حوزه‌هایی که فعالیت اقتصادی در آن اشباع شده تجمیع شده‌اند، از این رو توسعه تشکل‌ها می‌تواند در هدایت سرمایه‌گذاران در انتخاب مسیر سرمایه‌گذاری کمک کند.

حسن‌زاده با بیان اینکه در اتاق ایران بیش از ۶۶ هزار فعال اقتصادی، ۲۲۰ تشکل ملی و ۱۵ تشکل بالادستی و ۴۰۰ تشکل انسانی فعال هستند، گفت: در شرایط سخت اقتصادی در کشور اتکا به ظرفیت‌ها از جمله ظرفیت تشکل‌ها یک فرصت به شمار می‌رود و انتظار می‌رود دولت چهاردهم از این ظرفیت بیشتر بهره‌مند شوند و با توجه به قانون بهبود محیط کسب‌وکار در تصمیم گیری‌ها از نظر بخش خصوصی هم استفاده کند چراکه در سال‌های گذشته شاهد بودیم که بعد از اجرای سیاست و قانون مشکلات آن پدیدار می‌شود که علت آن عدم همفکری با تشکل‌های بخش خصوصی است.

وی افزود: در برنامه‌های توسعه‌ای ۵ ساله کشور نسبت به ارتقا جایگاه تشکل‌ها تاکید شده و مقام معظم رهبری هم به این موضوع تاکید داشته‌اند اما همچنان چالش‌هایی در این مورد وجود دارد که از جمله آن عدم توجه کافی به نظرات تشکل‌ها در عرضه سیاست‌گذاری و عدم واگذاری و تنفیذ اختیارات نظارتی به تشکل‌ها است که امیدواریم این قبیل موانع دور دولت چهاردهم رفع شود.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها