رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 640447

چالش‌های مهاجرت به کانادا

برخلاف آنچه اغلب سایت‌های مهاجرتی در گوشمان فرو کرده‌اند، مهاجرت به کانادا آن‌قدرها هم ساده نیست.

چالش‌های مهاجرت به کانادا تنها به قبل از مهاجرت و گرفتن ویزا محدود نمی‌شود و تازه بعد از پا گذاشتن به خاک این کشور با چالش‌های جدید مواجه خواهید شد. اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید، بهتر است نگاهی واقع بینانه به شرایط این کشور داشته ‌باشید و پیش از هر چیز چالش‌هایی که ممکن است به ‌عنوان یک مهاجر با آن‌ها مواجه شوید را بشناسید تا راحت‌تر از پس این چالش‌ها برآیید.

9 چالش مهم مهاجرت به کانادا

زندگی در کانادا در کنار وجود سیستم آموزشی قوی، فرصت‌های شغلی با درآمد بالا، امکانات و کیفیت زندگی بالا چالش‌های خاص خود را نیز دارد. البته باید بگوییم که اغلب این چالش‌ها در اوایل دوران مهاجرت به کانادا به چشم می‌آیند و بعد از مدتی با محیط زندگی جدیدتان اخت می‌گیرید. چالش‌های مهاجرت به کانادا شامل موارد زیر هستند:

  • آب و هوای سرد در طول زمستان
  • تسلط به زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط
  • مشکل بودن پیدا کردن مسکن ارزان
  • نرخ مالیات بالا
  • پیچیدگی خدمات درمانی
  • چالش پیدا کردن کار
  • احساس تنهایی و غربت
  • طولانی بودن روند اخذ ویزا
  • وجود تبعیض و نژادپرستی

برای آب و هوای سرد آماده باشید

اولین چالش مهاجرت به کانادا، قطعا سازگاری با آب و هوای کانادا است. در طول زمستان آب و هوای این کشور به‌ شدت سرد بوده و بارش برف سنگین را شاهد هستیم؛ به‌ طوری که افراد مدت زمان کوتاهی را می‌توانند در طول زمستان خارج از منزل سپری کنند. وزش باد سوزناک، برف و یخبندان در زمستان‌های کانادا امری عادی است و باید از الان برای این آب و هوا آماده شوید.

  • لباس‌های ضد آب و ضد باد خریداری کنید؛
  • کفش مناسب و ضد آب بخرید؛
  • خرید کاپشن گرم، کلاه و دستکش از واجبات است.

تسلط به زبان اولین شرط برقراری ارتباط است

انگلیسی و فرانسوی زبان‌های رسمی کشور کانادا هستند و برای برقراری ارتباط با کانادایی‌ها باید به زبان آن‌ها مسلط باشید. حتی برای استخدام در بسیاری از موقعیت‌های شغلی، تسلط به زبان انگلیسی و فرانسه جزو شروط اصلی است. البته خوشبختانه دولت کانادا فکر اینجا را کرده است! دولت کانادا کلاس‌های زبان را با بودجه خود برگزار می‌کند که مهاجران می‌توانند در این کلاس‌ها شرکت کرده و مهارت زبان خود را تقویت کنند.

پیدا کردن مسکن ارزان و مناسب در کانادا ساده نیست

زمانی که به خاک کانادا پا می‌گذارید، اولین کاری که باید انجام دهید، پیدا کردن مسکنی مناسب است. اغلب تازه واردان هنگام یافتن مسکن مناسب دچار مشکل می‌شوند؛ چرا که تقاضا برای اجاره مسکن در کانادا بالا است.

فرایند اجاره مسکن در کانادا هم ساده نیست؛ شما باید در قدم اول شماره شناسایی اجتماعی (SIN) دریافت کرده و حساب بانکی باز کنید و بعد از آن به‌دنبال بهترین شهرهای کانادا برای زندگی بگردید. با این حال سایت‌های اجاره خانه در کانادا و امکان استفاده از خوابگاه‌های دانشجویی، فرایند اجاره مسکن در کانادا را تا حدی ساده‌تر کرده‌اند.

نرخ مالیات در کانادا بالا است

با وجود اینکه خدمات درمانی و آموزش اولیه در کانادا رایگان است و اغلب افراد به خدمات اولیه دسترسی دارند، اما نرخ مالیات بالا است و این موضوع شرایط زندگی را برای مهاجران و به‌خصوص دانشجویان سخت می‌کند. حتی پیشنهاد شده که نرخ مالیات برای سرمایه‌گذاران این کشور که سالانه بیش از 250 هزار دلار سود می‌کنند، افزایش پیدا کند. این موضوع برای افرادی که قصد دارند از طریق سرمایه‌گذاری، شهروندی کانادا را به‌دست ‌آورند، موضوع مهمی است.

خدمات درمانی متناسب با افزایش جمعیت نیست

کانادا سیستم درمانی خاصی دارد؛ به‌گونه‌ای که برای تنظیم وقت ملاقات با پزشک باید چند هفته تا چند ماه منتظر بمانید. با توجه به اینکه دولت کانادا برنامه دارد برای سه سال متوالی، 500 هزار نفر مهاجر جدید بپذیرد، باید گفت که با کمبود نیروی متخصص در بخش درمان مواجه است.

این کمبود نیروی متخصص را می‌توان از صف‌های طولانی برای ملاقات با پزشک متوجه شد. به همه اینها هزینه بالای درمان را نیز اضافه کنید. البته دولت کانادا در حال انجام اقداماتی است تا بدین وسیله اوضاع سیستم درمانی این کشور را بهبود بخشد. از جمله این اقدامات می‌توان دعوت از متخصصان بهداشت و درمان سایر کشورهای جهان را در نظر گرفت.

چالش یافتن شغل در کانادا را جدی بگیرید

پیدا کردن شغل مناسب شاید یکی از اصلی‌ترین چالش‌های مهاجرت به کانادا باشد؛ چرا که ممکن است با موانعی برای یافتن کار مواجه شوید. در حال حاضر کانادا بیش از 20 میلیون نفر نیروی کار دارد که از این میان 25 درصد از کارکنان را مهاجران تشکیل می‌دهند.

اولین راهکار برای حل این چالش، ایجاد شبکه ارتباطی مناسب در کانادا است. استفاده از سایت‌های کاریابی کانادا نیز به شما در یافتن شغلی متناسب با نیازتان کمک می‌کند. سعی کنید تا جای ممکن مهارت‌های خود را تقویت کنید، به زبان انگلیسی تسلط پیدا کنید و مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود ببخشید.

حس تنهایی، غربت و انزوا در کانادا

قرار گرفتن در محیط جدید، فرهنگ جدید و مردمان جدید باعث می‌شود که خود را جدا از سایر مردمان احساس کنید. عادت به دوری از خانه و خانواده، سازگاری با محیط جدید و اخت گرفتن با آن کار ساده‌ای نیست و به زمان نیاز دارد.

البته باید در نظر بگیرید که کانادا جامعه‌ای چند فرهنگی و مهاجرپذیر دارد و بسیاری از مردمان این کشور را مهاجران تشکیل می‌دهند. بعد از گذشت مدتی با فرهنگ کشور کانادا بیشتر آشنا می‌شوید و دوستان جدیدی پیدا می‌کنید.

طولانی بودن روند مهاجرت به کانادا

مدت زمان ارزیابی پرونده مهاجرتی توسط سفارت کانادا برای ایرانیانی که قصد دارند ویزای تحصیلی این کشور را را دریافت کنند، بر اساس داده‌های سایت اداره مهاجرت این کشور، حداقل 32 هفته اعلام شده ‌است. البته این مدت زمان جدا از زمان لازم برای تهیه مدارک اولیه مثل پاسپورت، مدرک زبان و... است. طولانی بودن پروسه اعطای ویزا به متقاضیان باعث شده ‌است که بسیاری از افراد کشورهای دیگری مثل استرالیا را به‌جای کانادا انتخاب کنند. با این حال برخی نیز معتقدند که صبر کردن برای دریافت ویزای کانادا ارزشش را دارد.

نژادپرستی در کانادا کم است، اما وجود دارد

اگرچه کانادا جامعه‌ای مهاجرپذیر دارد و درصد زیادی از جمعیت این کشور را مهاجران تشکیل می‌دهند، اما با توجه به اینکه شما فردی غریبه هستید و زبان و فرهنگی متفاوتی دارید، ممکن است با رفتارهای نژادپرستانه مواجه شوید. البته باید بدانید که نژادپرستی در کانادا به‌شدت کشور کانادا نیست، اما نمی‌توان به‌طور کامل منکر آن شد.

مهاجرت به کانادا؛ تصمیمی درست یا غلط؟

اگرچه مهاجرت به کانادا چالش‌های خود را دارد، اما نباید این چالش‌ها باعث شوند که چشم‌هایتان را روی آینده روشن‌تر در کشور کانادا ببندید. سیستم آموزشی معتبر، اقتصاد قوی، کیفیت زندگی و سطح رفاه و هزاران دلیل دیگر وجود دارد که کانادا را به یکی از برترین مقاصد مهاجرتی دنیا تبدیل کرده است. خوشبختانه چالش‌های زندگی در کانادا با توجه به تلاش‌های دولت در حال رفع و رجوع است و مردم در سراسر دنیا بیشتر از همیشه خواهان زندگی در کشور کانادا هستند.

اگر قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید و نگران طولانی شدن پروسه ویزا یا حتی ریجکتی هستید، ادب ویزا با ارائه مشاوره مهاجرت به کانادا به شما کمک می‌کند که از پس چالش‌های مهاجرت برآیید. مشاورین ما خواسته‌ها و اولویت‌های شما را در نظر گرفته و متناسب با نیازتان بهترین استان، شهر و دانشگاه را برای زندگی در کانادا انتخاب می‌کنند. برای تسهیل فرایند مهاجرت به کانادا با متخصصان ما در ادب ویزا تماس بگیرید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها