رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 640455

هشدار جریمه برای مالکلان این نوع خانه ها

ساعت 24 - مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به مالکان خانه‌های خالی در خصوص منتشر نکردن اطلاعات‌شان در سامانه املاک و اسکان هشدار داد.

به گزارش اقتصادنیوز، قانون راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان در کشور مصوب شد و بر اساس قانون، همه افراد باید اطلاعات مربوط به سکونت و مالکیت خود را در این سامانه به ثبت برسانند. در غیر این صورت، دولت آن‌ها را مالک ملک موردنظر نمی‌شناسد.
کلیت سامانه املاک و اسکان به لحاظ مقابله با سوداگری و احتکار مسکن در کشور بسیار اهمیت دارد. آنطور که کارشناسان حوزه مسکن می‌گویند «تکمیل این سامانه هنوز به مراحل پایانی نرسیده است.» از این رو «برخی املاک ها و مالکان حتی سوداگران از این باگ برای سودجویی، دریافت مبالغ بیشتر از مردم و افزایش مبلغ رهن و اجاره خانه‌ها استفاده می‌کنند. »
 
در این زمینه، حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به مهر گفته است: «مالکان و دستگاه‌هایی که هنوز در سامانه املاک و اسکان ثبت نام نکرده‌اند، مشمول جریمه سنگین خواهند شد. از طرفی برای خانه‌های خالی نیز جریمه‌ها از ۶ تا ۱۸ برابر مالیات بر اجاره از سال اول تا سوم به صورت پلکانی افزایش می‌یابد. »
 
وی همچنین این هشدار را داده است که «در صورتی مالکی، خانه‌ای را به فرزند یا یکی از اقوام خود اجاره داده و کرایه نمی‌گیرد، قول نامه منعقد نشده باید در سامانه املاک و اسکان خود اظهاری ثبت کرده و قرار داد اجاره‌ای هم نوشته شود تا مشمول جریمه نشوند. »
 
 در این باره ابراهیم نجفی نماینده مجلس به ایرنا گفته است: «نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: سامانه املاک و اسکان نتایج مثبتی برای کشور خواهد داشت و به شناسایی خانه‌های خالی و مقابله با سوداگری مسکن کمک می‌کند. مجلس آمادگی دارد از جایگاه نظارتی خود برای اجرای صحیح قانون و تخلف دستگاه‌های اجرایی در زمینه تکمیل سامانه املاک و اسکان استفاده کند. دولت باید اهتمام خود را در راستای تکمیل سامانه املاک و اسکان و عملیاتی‌سازی این سامانه به کار بگیرد. »
قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها