رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 640544

انتقال «مرکز ثقل» عملیات ارتش اسراییل به مرز شمالی

ساعت 24 -وزیر دفاع اسرائیل دو روز پس از آن‌که در بازدید از غزه گفته بود زمان انتقال «نقطه ثقل» رویدادها به شمال فرا رسیده است، خطاب به نیروهای ارتش این کشور اعلام کرد که اکنون «مرکز ثقل» عملیات نظامی اسرائیل در حال انتقال به مرزهای شمالی این کشور است.

ژنرال یوآو گالانت روز سه‌شنبه ۲۱ شهریور، پس از بازدید از آمادگی‌های ارتش اسرائیل در مرز شمالی این کشور با جنوب لبنان گفت «ما به مرحله پایانی آموزش تمامی نیروها برای عملیات زمینی (در لبنان) در همه جنبه‌های آن رسیده‌ایم».

او به نیروهای ذخیره ارتش که در کنارش بودند، در مورد موضوع عملیات در مرز با لبنان گفت: «دستوراتی را که شما منتظر آن هستید در جنوب دادم و دیدم که نیروها در حال کار به روی آن هستند. »

اشاره ژنرال گالانت به سخنان خود در بازدید روز یک‌شنبه از گذرگاه «نتساریم» در غزه بود که به فرماندهان عملیات جنگی در این باریکه گفت زمان انتقال «نقطه ثقل» رویدادها به شمال فرا رسیده است.

اظهارات یوآو گالانت به موازات ادامه درگیری‌های شدید مرزی بین اسرائیل و حزب‌الله در تمامی روزهای این هفته، بیان شد. یکی از گودال‌های ایجادشده در اردوگاه المواصی منطقه خان‌یونس بر اثر حمله هوایی بامداد سه‌شنبه در غزه بوده است.  گالانت روز سه‌شنبه در ادامه سخنانش خطاب به نیروهای ذخیره ارتش در شمال اسرائیل افزود: «مرکز ثقل در حال حرکت به سمت شمال است، ما در حال نزدیک شدن به تکمیل ماموریت‌هایمان در جنوب هستیم، اما در اینجا وظیفه‌ای داریم که هنوز انجام نشده است و این ماموریت تغییر وضعیت امنیتی و بازگرداندن ساکنان به خانه‌هایشان است.»

به گزارش شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل، ارتش به کابینه اعلام کرده که برای هر احتمالی آماده است و تصمیم جهت آغاز حمله در لبنان علیه حزب‌الله برعهده کادر سیاسی است.

ارتش اسرائیل سه‌شنبه اعلام کرد به ۳۰ هدف متعلق به حزب‌الله در نقاط مختلف جنوب لبنان حمله کرده که در پاسخ به ادامه اقدامات حزب‌الله در روز سه‌شنبه بود که راکت‌های بیشتری به شمال اسرائیل شلیک و به سوی آسمان این بخش از اسرائیل پهپادهای متعدد روانه کرد.

در حالی که در طرف اسرائیلی ۲۶ غیرنظامی و ۲۰ تا ۲۴ نظامی در ۱۱ ماه گذشته در مرز شمالی این کشور کشته شده و ده‌ها هزار اسرائیلی نیز از خانه‌های خود در شمال به هتل‌ها در شهرهای دیگر انتقال یافته‌اند، حزب‌الله خود در این دوره متحمل مرگ ۴۳۴ تن از نیروهایش بر اثر حملات ارتش اسرائیل شده است. همزمان، انتشار ویدیوئی از سوی ارتش اسرائیل که می‌گوید مربوط به تونلی است که در آن نیروهای گروه افراطی حماس ۱۰ روز پیش شش گروگان اسرائیلی خود را اعدام کردند، جامعه اسرائیل را تکان داده و درخواست مردم و سیاستمداران از دولت را برای رسیدن به معامله‌ای که موجب آزادی ۱۰۱ گروگان دیگر اسرائیلی در دست حماس شود، افزایش داده است.

شمار زیادی از سیاستمداران عضو دولت و جناح اپوزیسیون اسرائیل نیز در این مورد بیانیه‌هایی صادر کرده و بستگان شش گروگان کشته شده نیز در برنامه‌های تلویزیونی حضور یافتند. رهبران یک حزب مذهبی متحد دولت نیز برای نخستین بار گفتند «با دیدن این فیلم چنان متاثر شده‌اند» که از هر پیشنهادی که در دولت برای توافق برای آزادی گروگان‌ها مطرح شود، حمایت خواهند کرد.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها